Coca-Cola nodigt Europese tieners uit al dansend in beweging te komen met mobiele game: ‘Just Dance Now’

Coca-Cola heeft de volgende stap in haar wereldwijde samenwerking met Ubisoft onthuld, met de lancering van content die beschikbaar is op de nieuwe mobiele game ‘Just Dance Now’. Deze game zal binnen acht Europese markten, waaronder Nederland, gratis te downloaden zijn via de QR-codes op miljoenen 250ml blikjes Coca-Cola en Coca-Cola Zero. Daarnaast is het merk ook een partnerschap aangegaan met Misfit, om meer mensen laten profiteren van de ‘Misfit Flash Fitness and Sleep Monitor’, een multifunctionele fitness- en slaapmonitor.

Via de samenwerking met deze technologieplatforms wil Coca-Cola tieners relevante content bieden die hen mogelijk aanzet en inspireert tot een actieve levensstijl waarin dagelijks wordt gedanst of gewandeld. Coca-Cola wil aan de hand van keuze, innovatie, informatie en voldoende beweging mensen inspireren om een gebalanceerde leefstijl te hanteren.

In september vond een evenement plaats in hartje Parijs om de lancering van de mobiele game ‘Just Dance Now’ en de ‘Misfit Flash Fitness & Sleep Monitor’ te vieren. Zo konden mensen voor de eerste keer de nieuwe game ervaren en op de klanken van de nieuwe Coca-Cola-track ‘Find Your Move’ dansen. Het publiek werd enthousiast gemaakt door het Franse dansduo Les Twins in samenwerking met DanceOn Network. Zij gaven de toeschouwers een exclusieve show en deelden met hen de ‘moves’ waar zij gelukkig van worden. Het evenement, dat werd gefilmd en geregisseerd door voormalig hiphopdanser Mehdi Idir, aka Minos, laat zien hoe dansen en bewegen een positieve bijdrage kunnen leveren aan ons levensgeluk.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=yUiF79oAEsA]

“Toegankelijkheid en innovatie vormen de belangrijkste drijfveren voor dit jonge publiek, en wij geloven dat de gezamenlijke inspanningen van onze merken jongeren zover zullen krijgen dat zij meer gaan bewegen en daarvan ook meer gaan genieten.” [Claire Baeten, Coca-Cola Nederland]

In eerder onderzoek door Coca-Cola kwam naar voren dat 86% van de 3.000 ondervraagde Europese consumenten denkt dat zwaarlijvigheid voornamelijk door inactiviteit wordt veroorzaakt. In 2013 maakte The Coca-Cola Company openbaar bekend een rol te willen spelen in de strijd tegen obesitas door het aanmoedigen van een actieve en gezonde levensstijl. Met de introductie van ‘Just Dance Now’ wordt deze belofte nog mobieler, deelbaarder en beter toegankelijk voor tieners. Daarnaast vormt de samenwerking met Ubisoft een weerspiegeling van de decennialange betrokkenheid van Coca-Cola bij muziek, entertainment en innovatie.

Coca-Cola is naar eigen zeggen al lange tijd een sterk voorstander van dagelijkse lichaamsbeweging. Daarom is het bedrijf een partnerschap aangegaan met lokale autoriteiten in Europa en moedigt zij activiteiten aan die voor iedereen aantrekkelijk zijn. ’s Werelds grootste producent van niet-alcoholische dranken ondersteunt meer dan 90 Active Lifestyle-programma’s in lokale gemeenschappen binnen Europa, waarin 3,5 miljoen mensen deelnemen aan een of andere vorm van lichamelijke activiteit. Tot de lopende Active Lifestyle-initiatieven behoren: ‘Le Sport Ça Me Dit’ in Frankrijk, ‘StreetGames’ in GB en ‘Olympic Moves’ in Nederland en België. Wereldwijd ondersteunt The Coca-Cola Company bovendien meer dan 280 programma’s voor lichaamsbeweging en voedingsvoorlichting in 115 landen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024