Bij de Canadese ‘winkel voor kinderen’ Kol Kid hebben ze het niet zo op al die apparaten die ouders hun kinderen in handen geven ter vermaak. Met een campagne bestaande uit drie online video’s wordt de waarde van het eenvoudige spelen benadrukt. ‘Tech toys can’t always fulfill the tactile joy of simple toys’, aldus de reclamemakers. Het liefst zouden ze zien dat we onze smartphones en tablets wegleggen. Via de website playengine.ca worden eenvoudige speelideeën gedeeld die dat gemis moeten opvangen.
(Toch teleurstellend dat zoeken op View-Master in de online shop van Kol Kid geen resultaten oplevert. Het nieuwsgierige aapje is wel te krijgen, maar behoorlijk prijzig en lang zo leuk niet.)
“Toys Shouldn’t Play For You.”
[Creatie door Tribal Worldwide, Toronto; via Ads of the World]
Tja, grappig en een beetje belerend toch ook wel weer mee eens, speelgoed moet om te spelen zijn. Daarom zeggen wij: Goed spelen met goed speelgoed.
Speelgoed moet duurzaam zijn met speelwaarde. Bij http://www.goodtoys.nl vinden ze deze punten zeer belangrijk.