Sport & Spel

Speelgoed moet speelgoed zijn, volgens de speelgoedwinkel

Bij de Canadese ‘winkel voor kinderen’ Kol Kid hebben ze het niet zo op al die apparaten die ouders hun kinderen in handen geven ter vermaak. Met een campagne bestaande uit drie online video’s wordt de waarde van het eenvoudige spelen benadrukt. ‘Tech toys can’t always fulfill the tactile joy of simple toys’, aldus de reclamemakers. Het liefst zouden ze zien dat we onze smartphones en tablets wegleggen. Via de website playengine.ca worden eenvoudige speelideeën gedeeld die dat gemis moeten opvangen.

(Toch teleurstellend dat zoeken op View-Master in de online shop van Kol Kid geen resultaten oplevert. Het nieuwsgierige aapje is wel te krijgen, maar behoorlijk prijzig en lang zo leuk niet.)

“Toys Shouldn’t Play For You.”

[Creatie door Tribal Worldwide, Toronto; via Ads of the World]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

2 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020