Sport & Spel

Toys”R”Us ziet meisjes ook als doelgroep voor Star Wars: ‘Zo vader, zo dochter’

Een beetje vader hoopt dat zijn kind zijn favoriete muziek waardeert, fan wordt van dezelfde voetbalclub en om zijn grapjes lacht, hoewel hij zich beseft dat daar de nodige inspanningen voor nodig zijn. Alleen dat gegeven al maakt onderstaande commercial van Toys”R”Us herkenbaar en aansprekend, maar tegelijkertijd wordt de gender-discussie binnen de speelgoedbranche getackeld en staat dé omzetmaker van dit seizoen centraal. Want er moet natuurlijk wat verkocht worden, en op deze wijze positioneert de speelgoedretailer zich als ‘Your Source for The Force’.

Het spotje, dat verwijst naar Toys”R”Us als ‘Destination: Star Wars’, biedt humor en emotie en een mooie link naar de filmklassieker én naar de speelgoedwinkels. Slim. En fijn om te weten dat er hoop is voor vaders… ;-)

[Creatie door BBDO Atlanta; via Ads of the World]

PS  De winkelketen heeft ook The Great Big Toys ‘R Us Book of Awesome gelanceerd, volgens Creativity grootser dan ooit. Met name de toevoeging van interactieve ‘virtual reality’ is noemenswaardig. Door gebruik van een speciale app kunnen kinderen spelletjes spelen met de 3D pop-up boven de pagina’s. Zie ook onderstaande ‘trailer’ over het cadeauboek.

Previous ArticleNext Article

Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018