Uiterlijk

Patricia Paay krijgt steun uit onverwachte hoek: ‘Op een oude fiets moet je het leren’, volgens onderzoek van AXE

Tsja. De aantrekkingskracht van matures, vrouwen die minimaal vijf jaar ouder zijn, op mannen blijkt enorm te zijn. Bijna twee derde van de Nederlandse mannen (62%) droomt of fantaseert wel eens over een mature, die weet wat ze wil, veel ervaring tussen de lakens heeft en zelfvertrouwen uitstraalt. Hierdoor zijn ze volgens mannen interessanter dan vrouwen van hun eigen leeftijd. Op een oude fiets moet je het tenslotte leren, zo concludeert AXE op basis van onderzoek (pdf), uitgevoerd door Panelwizard onder ruim 1.000 Nederlanders.

Vrouwen durven hun fantasieën over een avontuur met een jonger exemplaar minder goed toe te geven. Patricia Paay wil dat taboe doorbreken met het programma Cougar Love. En ook het jongemannenmerk AXE biedt hulp, in de vorm van de lancering van de nieuwe AXE Mature-productlijn, die het hoofd van matures op hol moet brengen. Een avontuurtje met een mature, bijvoorbeeld in de vorm van een zoen- of sekspartij, is in de ogen van de Nederlandse man in de leeftijd 18-25 jaar een unieke belevenis. De man kan ervaring opdoen – de vrouw kent tenslotte de fijne kneepjes van het liefdesspel – en dit geeft hem een ego boost, aldus het opmerkelijke persbericht.

Vier van de vijf mannen (82%) zéggen wel eens gezoend te hebben met een mature en twee derde (63%) zou het bed met haar gedeeld hebben. Deze categorie vrouwelijk schoon is daarom ook regelmatig, minimaal één keer per week, onderwerp van gesprek in een vriendengroep. Vrouwen die geen “nee” zeggen tegen een avontuur met een jongere man doen dit voor de fun (27%), omdat het goed is voor hun zelfvertrouwen (27%) of vanwege het prettige gevoel van de verovering (12%). Vrouwen vinden jonge mannen aantrekkelijk omdat zij speelser, ongeremder en ondeugender zijn dan mannen van hun eigen leeftijd.

Mannen die een intiem moment beleefden met een mature zijn gemiddeld vijf tot tien jaar jonger. Een vrouw met een wat groter leeftijdsverschil, zoals de moeder van een vriend, blijkt voor één op de vijf mannen echter ook geen verkeerde flirt-partner. Van de mannen heeft 20% wel eens gezoend of seks gehad met de moeder van een van zijn vrienden, of zou dit graag willen. Maar ook binnen de schoolmuren wordt er geflirt met oudere vrouwen. Zo geeft 4% van de mannen in het onderzoek aan de lakens wel eens gedeeld te hebben met een docente. Jaja.

Van de bekende Nederlandse matures worden Chantal Janzen en Lieke van Lexmond genoemd als meest aantrekkelijk (inderdaad, La Paay wordt niet genoemd). Mannen ontmoeten matures vooral tijdens het uitgaan, maar ook op vakantie en op het werk komen zij met elkaar in contact.

Van de vrouwen heeft 90% wel eens met een jongere man gezoend. Zij durven hun verlangens naar een jongere man alleen niet zo goed toe te geven. Slechts 6% van de vrouwen die nog geen ervaring heeft met een jongere man zou dit wel graag willen. Daarentegen staat 22% van de mannen die nog geen ervaring heeft met een mature open voor een nieuw avontuur. Het AXE-effect is dus geen overbodige luxe.

Tot slot verwoordt Tijs van Olffen van AXE waar het allemaal om gaat: “In Nederland neemt de populariteit van de mature onder jonge mannen toe. AXE speelt in op deze trend met de nieuwe AXE Mature-productlijn en biedt hulp aan mannen om een mature te versieren.” Er zijn een deodorant, showergel en hairgel van het merk verkrijgbaar. De uitdaging voor gebruikers: ‘Can you handle her?’.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021