Stagiaires werven, ook dat doet Nieuwe Revu op het randje

De sfeer binnen een bedrijf is volgens studenten het belangrijkste kenmerk van een stage, gevolgd door de werkzaamheden. Bedrijven werven stagiairs vooral via scholen (72%), het eigen netwerk (67%) en vacaturesites (58%), zo bleek uit Nationaal Stage Onderzoek 2014 (pdf). Inmiddels zet 42% van de bedrijven sociale media in voor werving, een fors groter deel dan in 2013 (28%). Van de studenten zoekt 27% naar een stage op Facebook, Twitter, et cetera, maar slechts 3% vindt op die wijze daadwerkelijk een plek.

Maar een goede stagiair(e) vinden, hoe doe je dat als werkgever eigenlijk? Nieuwe Revu zoekt stagiaires met een opmerkelijke oproep op Twitter vandaag, opmerkelijk door de begeleidende foto van een coke-snuivende werknemer (wat niet eens zo off-topic is, en gezien het drugsgebruik van studenten is de markt groot genoeg). Als je jezelf ‘het lefgozertje onder de serieuze bladen’ noemt, wil je natuurlijk niet de braafste jongetjes van de klas aannemen, dus misschien is dit wel de juiste aanpak? Helaas voor het tijdschrift van uitgever Pijper Media leverde het berichtje slechts zeven retweets (en geen noemenswaardige ophef) op.

revu zoekt stagiaires

Wat dat betreft had News Corp Australia eerder dit jaar meer ‘succes’ met een nogal sexistische afbeelding op Instagram, waarmee stagiaires werden gezocht voor het magazine Sunday Style. Na kritiek bood het bedrijf excuses aan, maar toen was het kwaad al geschied.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024