Velocity, de creatieve contentafdeling binnen mediabedrijf Viacom, heeft een vermakelijke eerste video op het eigen YouTube-kanaal gepost. Hierin geeft de fictieve dienst The Social Influence ouders advies hoe ze hun kinderen te gelde kunnen maken via de sociale netwerksites. Het is een parodie op de hype rond ‘social influencers’ in marketing (“a hilarious look at cultivating talent in the modern era”), maar ik vrees dat er behoorlijk wat vaders en moeders zijn die echt op een vergelijkbare manier actief bezig zijn om hun zoons en dochters een carrière te bezorgen als socialemediasterren.
Achter elke succesvolle ster op YouTube, Instagram, Facebook, Vine, Twitter, enz. staat een ouder die de mini-ik aanzet om nog meer invloed te krijgen. Het kost behoorlijk veel tijd (je moet die kleintjes al op jonge leeftijd mediatraining geven) en geld (je hebt videocamera’s en drones nodig om geen enkel moment te missen), maar dat zou een slimme investering zijn. Brrr… ;-)
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=n5BT0LSbt0c]“With the help of trained professionals, parents can help their children build a social ecosystem that will effect millions and maybe billions of people—and hopefully make millions and maybe someday even billions of dollars.” [Jessi Smiles, Vine-superster] [Via Adfreak]
Super grappig gedaan zeg, hoop dat het de ogen opent van ‘bepaalde’ ouders!