Media

Couch of Holland: POM-BÄR sponsort The Voice Kids

Er is een nieuw seizoen van The Voice Kids van start gegaan, en daarvoor is een nieuwe sponsor gevonden. RTL is een samenwerking aangegaan met POM-BÄR, de knabbelsnack in berenvorm. Voor het chipsmerk van Intersnack werd het concept ‘Couch of Holland’ bedacht: de bekende jurystoelen van The Voice, maar dan in de vorm van een bank die symbool staat voor het familiegevoel van POM-BÄR. Wie de code van de actieverpakking invult, kan met een druk op de rode knop de drie stoelen laten draaien.

Zit er één beer in de stoelen, dan win de deelnemer een POM-BÄR-pakket, bij twee beren zijn dat vier kaarten voor de generale repetitie van de finale van het programma, en wie drie beren ziet mag die met het hele gezin bekijken vanaf de ‘Couch of Holland’ en daarnaast een kijkje achter de schermen nemen.

[vimeo 120095614 w=570 h=321]

Kan/mag een chipsfabrikant zich zomaar verbinden aan een tv-show die ook populair is bij kinderen? POM-BÄR heeft zich verbonden aan de belofte van de European Snacks Association (ESA), die de toezeggingen onderschrijft die de EU heeft gedaan om gezondere snackopties en een uitgebalanceerde levensstijl onder kinderen te bevorderen: “Met deze belofte van ESA verplichten we onszelf om geen reclames te maken op televisie, print en internet die direct zijn gericht op kinderen onder de 12 jaar, behalve voor producten die aan specifieke criteria voldoen. Verder zullen wij geen commerciële uitingen doen over zoute snackproducten op basisscholen, behalve als wij voor educatieve doeleinden een specifiek verzoek hiervoor krijgen of een overeenkomst met de schoolleiding sluiten.”

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021