Reclame, Retail

Mooie Sinterklaas-commercial: Albert Heijn verbeeldt emotie van spannendste avond van het jaar

Sinterklaas is niet te zien, en Pieten al helemaal niet, maar dat is ook niet nodig om een geslaagde commercial te maken die inhaakt op Pakjesavond, zo bewijst Albert Heijn. Emotie, daar draait het om, zowel in deze feestperiode als bij het maken van succesvolle reclame. Goed gevonden insight, dat de spannendste avond van het jaar begint in de winkel. De supermarktketen beperkt zich overigens niet tot chocoladeletters en andere boodschappen, maar er is ook een magazine met cadeautips, bakideëen en een zelfmaakhaard en -baard.

In de winkels van Albert Heijn kunnen kinderen een schoentje komen zetten. Ook dat is spannend; staat de schoen er nog en zit er ook wat in? ;-)

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=OKksL_sFH6o]

[Creatie door TBWA\NEBOKO]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020