Veiligheid

Hiphopnummer ‘De Baas’ moet ervoor zorgen dat kinderen veilig terug naar school gaan

De scholen zijn weer begonnen en dus is de bekende landelijke campagne met dat motto weer overal te zien — dit jaar niet alleen op volwassenen gericht, maar juist ook op de kinderen zelf. Als extra impuls in deze campagne hebben Veilig Verkeer Nederland (VVN) en Shell een Nederlands hiphopnummer over verkeer en veiligheid gelanceerd: De Baas (featuring Monsif) is uit als single en videoclip. Jaarlijks vallen er nog steeds te veel gewonden en overlijden er kinderen door een verkeersongeval op weg naar school, vandaar.

VVN en Shell willen met het nummer de kennis over verkeersregels bevorderen. Want als kinderen de verkeersregels beter kennen, zijn ze baas in het verkeer. Het lied bevat een serieuze boodschap en legt kinderen uit wat ze wél en wat zje niet moeten doen in het verkeer. Muziek slaat goed aan bij de doelgroep en als ze meezingen, leren ze meteen de verkeersregels uit het hoofd, zo is de gedachte. ‘Hiphop’, ‘agent Jos‘, ‘jongerentaal’ én een opgeheven vingertje worden ingezet, wat leidt tot een clip die je nauwelijks serieus kan nemen. Maar misschien is dat anders voor de doelgroep? Oordeel zelf.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=pNeeoS5OLNM]

“Hey hippe low-riders & hi-riser! Dit zijn de dikke beats die je op je bikka veilig houden. Boom shaka laka laka boom.”

VVN en Shell bereiken elk jaar meer dan 20.000 scholieren met het Mobiele Verkeersplein. Hier raken kinderen uit de groepen 4, 5 en 6 van basisscholen beter vertrouwd met verkeersregels en -situaties. Het uitbrengen van de single en videoclip De Baas betrekt kinderen op een speelse manier bij verkeersveiligheid. De actie ondersteunt de landelijke campagne De scholen zijn weer begonnen, die van 18 augustus 2014 tot medio september 2014 automobilisten attent maakt op scholieren die weer onderweg zijn.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021