Bereid je voor: als je naar een congres gaat, bekijk dan van tevoren welke sprekers er zijn en lees de beschrijving van hun verhaal. Een mooie bedrijfsnaam betekent niet altijd automatisch ook een mooi verhaal. Kijk echt welke onderwerpen bij jouw belevingsmoment van dat moment passen om zo te zorgen dat je informatie krijgt die […]
Kinderen zijn er altijd en overal. En waar ze zijn, gebeurt van alles. Ze inspireren, consumeren, zijn actief, leren continue en prikkelen bovenal hun omgeving. Kortom, deze dynamische doelgroep haalt vaak het nieuws! Een update van de meest opmerkelijke en relevante kids nieuwtjes van de afgelopen weken: Leren tandenpoetsen op speelse wijze In de categorie […]
Vroeger leerde je van je oma gehaktballen draaien. Je vader liet je zien hoe je een gat in de muur boort en je moeder gaf je schoonmaaktips. En nu? Nu zit oma met haar smartphone te wachten tot kleinkind langs komt zodat hij/zij Facebook uit kan leggen. Moeder ziet hoe behendig dochterlief de leukste knutselprojecten op Youtube vindt en vader […]
Wil je iets aan meisjes verkopen, dan hoef je niet langer je advertenties op te leuken met glitters en roze. In nieuwsberichten zie je het steeds vaker gaan over genderneutraliteit. En de jongste generatie groeit dus ook op met het idee dat gender stereotypen er niet zijn. Voor hen is het de normaalste zaak van de […]
Kinderen zijn er altijd en overal. En waar ze zijn, gebeurt van alles. Ze inspireren, consumeren, zijn actief, leren continue en prikkelen bovenal hun omgeving. Kortom, deze dynamische doelgroep haalt vaak het nieuws! Hieronder een update van de 10 meest opmerkelijke en relevante kids nieuwtjes van de afgelopen weken De “Groentehapjes in 10 stapjes”-pakketten van […]
“Dit programma wordt gesponsord door….” Probeer het maar eens te zien of te horen zonder met je ogen te willen rollen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat volwassen consumenten een negatieve connotatie hebben bij sponsorvermeldingen. Zien ze die, dan is hun merkassociatie meteen een stuk lager. Ze herinneren zich het merk wel beter. Maar goed, is […]
Wij interviewden de oprichters van Beyond Brands. Een merk dat sinds 2015 samen met haar partners bouwt aan A-merken in de Nederlandse en Belgische markt. FMCG professionals Leonie, Bas en Chantal vertellen over producten die zij introduceren welke inspelen op de veranderende samenleving. Waarom Beyond Brands? Wij zien een sterk veranderende samenleving, een samenleving die […]
Kinderen zijn er altijd en overal. En waar ze zijn, gebeurt van alles. Ze inspireren, consumeren, zijn actief, leren continue en prikkelen bovenal hun omgeving. Kortom, deze dynamische doelgroep haalt vaak het nieuws! Hieronder de 12 meest opmerkelijke en relevante kids nieuwtjes van de afgelopen weken. Jam saai en voor oude mensen? Niet als het aan […]
Kinderen worden steeds meer betrokken bij keuzes die een gezin maakt. Daarnaast zijn ze goed te enthousiasmeren voor producten en diensten. Zij kunnen echte ambassadeurs zijn voor je merk, want welke doelgroep is er nu enthousiaster dan kinderen? Hieronder opmerkelijke nieuwtjes, leuke samenwerkingen en goede initiatieven: App van de gezelligste straat voor kids De gezelligste […]
Alleen ga je sneller, samen kom je verder. Dat zullen onderstaande bedrijven gedacht hebben in hun zoektocht naar de perfecte samenwerking. Marketeers opgelet: Heb je nog wat inspiratie nodig? Hieronder 10 gave producten van de afgelopen tijd, die ontstaan zijn door het bundelen van kinder-super-helden-krachten. Zowel nationaal als internationaal. Woezel & Pip – Jumbo Een […]
Kinderen zijn er altijd en overal. En waar ze zijn, gebeurt van alles. Ze inspireren, consumeren, zijn actief, leren continue en prikkelen bovenal hun omgeving. Kortom, deze dynamische doelgroep haalt vaak het nieuws! Hieronder een update van de meest opmerkelijke en relevante kids nieuwtjes van de afgelopen weken. Vloggen voor Villa Pardoes De Efteling roept […]
Bron: MarketingTribune Credits: Peter van Woensel Kooy Wat beweegt de jeugd en de jongvolwassenen in 2017? Voor het eenentwintigste jaar in successie presenteert MarketingTribune op basis van 77 onderzoeken, artikelen, feedback van trendwatchers en eigen fingerspitzengefühl acht nieuwe ‘Jongereniconen’ voor komend jaar, handig verdeeld over thema’s. Marketeers en bureaus putten hieruit talloze insights voor een […]
Jongerenmarketing in Nederland is in verwarring. Jongerenmarketing heeft een andere afslag genomen dan jongeren zelf. Dat is te zien op vier gebieden, die ik hieronder uitleg. Om deze verwarring te begrijpen, is het goed om te weten hoe jongerenmarketingbureaus naar jongeren kijken en dit beeld vervolgens te vergelijken met wat jongerenmarketeers daadwerkelijk doen. Eerst de 4 tegenstrijdigheden […]
Laatst bezocht ik het congres De jonge consument, georganiseerd door Moniek Buijzen (hoogleraar Communicatiewetenschap, in het bijzonder strategische en persuasieve communicatie) en Esther Rozendaal (universitair docent Persuasieve Communicatie), beiden werkzaam aan de Radboud Universiteit. Samen zijn zij dé experts op het gebied van jongerencommunicatie die een positieve verandering bij kinderen en jongeren teweeg wil brengen. […]