Klanten van Hoogvliet kunnen vanaf vandaag WK Connects sparen. Bij iedere tien euro aan boodschappen en bij speciale weekaanbiedingen ontvangen zij een gratis poppetje-met-zuignap. Er zijn 23 verschillende WK Connects te verzamelen: 11 Nederlandse, 11 landenteams en 1 bal. Bij aankoop van diverse actieproducten ontvangen boodschappers bovendien een Mega WK Connect ter waarde van € 0,99 cadeau. Een uniek collector’s item! […]
Perfetti van Melle koos Canday om voor snoepmerk Look-O-Look een nieuwe campagne te ontwikkelen om de verkoop te bevorderen door de vertrouwde producten nog bekender te maken voor een bredere doelgroep. Altijd interessant als zo’n reclamebureau een goede casebeschrijving deelt. In een ‘Wall of Shame’-analyse van campagnes van concurrerende merken viel het gebruik van het woord ‘lekker’ op. Maar ja: “Snoep dat niet […]
Twee vijfde van de jongeren overschrijdt wel eens de maandelijkse bundel van zijn of haar mobieltje, blijkt uit het onderzoek Jongeren en telefoonkosten (pdf) dat Stichting Weet Wat Je Besteedt (WWJB) samen met Vodafone heeft laten uitvoeren (door YoungWorks) onder 1.500 jongeren tussen 12 en 24 jaar. Daarnaast kwam naar voren dat 49% van de risicogroep (jongeren die […]
Tijdens de vijfde editie van Apestaartjaren kregen afgelopen week ruim 50 deskundigen het podium om hun kennis over jongeren en nieuwe media te delen. De tweejaarlijkse studiedag in Gent werd door Kristof D’hanens (Mediaraven) en Sandrijn Van Waeg (LINC) afgetrapt met de presentatie van een onderzoek onder 255 kinderen (9-12 jaar) en 1.477 jongeren (12-18 jaar). De belangrijkste […]
Fotograaf Chris Dorley-Brown heeft tijdens RuneFest, het RuneScape*-evenement in Londen, foto’s gemaakt van honderden gamers en met behulp van ‘morphing images’ het gezicht van de gemiddelde gamer gecreeërd. Jagex, de ontwikkelaar van RuneScape, heeft aanvullend een profiel van de gemiddelde gamer samengesteld. Een onderzoek onder ruim 1.000 gamers toont aan dat de ‘gemiddelde gamer’ een heel […]
Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: TBWA Paris unveiled a bold campaign for McDonald’s that is even more minimalist; instead of the actual products, now we get […]
Het concept is bekend en bijna een garantie voor een aansprekend filmpje: een blik op de jeugd van een succesvolle sporter, mede mogelijk gemaakt door het merk dat in de campagne gepromoot wordt. Recent zagen we onder andere de jongere versies van Dirk Kuijt (voor Donald Duck), Epke Zonderland (Volkswagen) en Giovanni van Bronckhorst (a.s.r.) in een commercial […]
Communicatietechnologieën zoals chat en sms worden met enige regelmaat genoemd als een oorzaak van de zogenaamde ’taalverloedering’. Omdat nog nooit op grote schaal onderzocht is hoe de chattaal van Vlaamse tieners er precies uitziet, waagde Benny De Decker (Universiteit Antwerpen, Departement Taalkunde) zich aan zo’n studie. Voor zijn doctoraat bestudeerde hij spontane en informele chatconversaties van […]
Vastgelijmd aan de hand, een logisch verlengstuk van het lichaam: jongeren krijgen via hun telefoon toegang tot hun eigen wereld. Los van alle entertainment en communicatie is juist de telefoon geschikt voor het aanleren van gewenst gedrag. Misschien wel nieuwe gewoontes. Dit maakt het maken van dit soort apps voor deze doelgroep nuttig, maar zeker […]
Aan de indrukwekkende geschiedenis van Nintendo wordt nu een opmerkelijke richting toegevoegd. Terwijl aan alle kanten initiatieven ontstaan die aansporen om digitale media even opzij te leggen en kinderen worden aangezet om meer te bewegen, zendt Nintendo in de VS een nieuwe commercial ter promotie van de 2DS uit, die laat zien dat kinderen ook buiten veel plezier […]
Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Associated Press photographers captured the lunch fare for students in several countries, showing a range of foods, customs, and nutritional standards (Education […]
Nederlandse tieners zijn mediawijzer en zich meer bewust van hun online privacy dan vaak wordt gedacht, zo blijkt uit het onderzoeksrapport Tieners en online privacy (pdf) dat Mijn Kind Online vandaag publiceerde. In opdracht van het kennis- en adviescentrum op het gebied van jeugd en (nieuwe) media werd door TNS Nipo een online enquête afgenomen bij 1.710 tieners […]
Alleen op basis van de aanpak al is dit een film om naar uit te kijken. In 2002 castte filmmaker Richard Linklater de 6-jarige Ellar Coltrane voor een centrale rol in Boyhood. Jaarlijks werd hij opgeroepen om weer een paar weken te acteren. En binnenkort, 12 jaar later, draait het fictieve drama dan eindelijk in de bioscopen. Terwijl […]
Ouders zeggen op een doordeweekse dag gemiddeld 27 keer ‘nee’ tegen hun kinderen. Met name als deze iets doen wat ze niet mogen, zeuren of vragen om iets lekkers, krijgen ze ‘nee’ te horen. Ook het ’s middags thuis spelen en het avondeten zijn echte ‘nee’-momenten in het leven van het jonge gezin. Dit blijkt […]