Newcom Social Media Jongeren Onderzoek 2014: ‘Twitter kost teveel tijd’

Voor het vijfde jaar heeft Newcom Research & Consultancy het Nationale Social Media Onderzoek uitgevoerd. Binnen het onderzoek van 2014 zijn niet alleen volwassenen maar ook 1.116 Nederlandse jongeren van 15 t/m 19 jaar gevraagd naar hun gedrag op social media. Van deze groep is bijna iedereen actief op sociale media; 96% gebruikt vier of meer sociale platforms. De […]

‘Veel onzekerheid bij ouders over opvoeden, opgroeien en gezondheid’

Jonge ouders met één kind, een relatie en een parttime baan zijn buitengewoon tevreden over hun eigen opvoedkunsten. Eén op de vijf geeft zichzelf een negen of een tien. Ben je echter een alleenstaande, oudere ouder die veel werkt en meerdere kinderen heeft, dan is de kans groot dat je jezelf een mager zesje of […]

Kortjes: Google & LEGO, Bassie & Adriaan, Wetenschap & Techniek, en meer (week 5, 2014)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: You’re never too old to play with LEGO, according to the Google Chrome team, which is teaming up with LEGO […]

Duyvis opent Fuifwinkel: ‘Van Borrelnootjes tot fuifmutsen, alles voor een geslaagd feestje’

Alle toebehoren voor een geslaagde fuif vind je vanaf maandag 3 februari 2014 in de Amsterdamse Kalverstraat. Daar opent Duyvis de deuren van haar tijdelijke Fuifwinkel. Met de winkel biedt de notenfabrikant bezoekers tijdens het winkelen oer-Hollandse gezelligheid, karaokemuziek en een Borrelnootjesautomaat. Om tijdens het winkelen alvast in de stemming te komen kan de Borrelnootjes-limbo […]

Een meisje dat een condoom bij zich heeft: slet of sterk?

Zo’n vraag die regelmatig terugkomt: is een meisje dat een condoom bij zich heeft een slet of juist sterk? SOA Aids Nederland heeft een aantal bekende beauty- en fashion-vloggers en -bloggers (Beautygloss, Disfordazzle, Misslipgloss en anderen) om bij vrouwen in Nederland te informeren naar het antwoord. De resultaten zijn gevat in onderstaande compilatievideo. Wat blijkt: […]

Kortjes: Denham Psycho, Subway Veggies, Snapchat Pitch, Disney MagicBand, en meer (week 4, 2014)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Members of Gen Y strive to be awesome and distinctive, they make choices that are consistent with a set of […]

KNVB en Noordhoff organiseren werkstukkenwedstrijd rondom WK Voetbal

Samen met de KNVB organiseert Noordhoff Uitgevers de werkstukkenwedstrijd ‘Steun met jouw klas Oranje’. Met het schrijven van een werkstuk over een WK-gerelateerd onderwerp gaan basisschoolleerlingen uit groep 5 en hoger alleen of met hun klas de strijd aan. Welke school weet het beste werkstuk te schrijven? Leerlingen hebben tot en met 20 maart de […]

Trends in Kids- en Jongerenmarketing 2014

Elk jaar rond deze tijd is het weer een feest! Waarom hoor ik je denken, kerst is toch juist net geweest? En carnaval duurt toch nog ruim anderhalve maand? Nou, feest omdat we mogen gaan nadenken over het programma van het congres Trends in Kids- & Jongerenmarketing! Maar eerlijk gezegd worden we daardoor ook wel […]

[Infographic] InSites: ‘Meer dan 60% van de millennials volgt merken via sociale media’

Na een eerste deel over de wat, waar & waarom en een tweede deel over de kracht van conversaties, heeft InSites Consulting vandaag deel 3 van een ‘Millennials & Social Media infographicreeks’ gepubliceerd. Deze keer staan de sectoren centraal die het meest gevolgd worden door Generatie Y (media/entertainment, mode/luxe goederen, voeding/retail), wat hen ertoe brengt een merk te volgen […]

‘Reclame in kindertijd heeft op volwassen leeftijd nog altijd effect’

Het klinkt als een open deur, maar ik vind het tóch nieuwswaardig dat het nu (wetenschappelijk) aangetoond is: blootstelling van kinderen aan reclame kan leiden tot een bevooroordeelde productevaluatie die aanhoudt in de volwassenheid. Dit blijkt uit een viertal experimentele studies van Paul M. Connell, Melanie Brucks en Jesper H. Nielsen, gepubliceerd onder de titel How Childhood Advertising […]

Elke maand een BN’er in Donald Duck Weekblad: ‘Sterren in Duckstad’ om kinderen te inspireren

Na het succesvolle jubileumjaar in 2012, met elke maand een avontuur in een van de provincies, kiest Donald Duck dit jaar voor ‘Sterren in Duckstad’ als rode draad. Elke maand staan op ludieke wijze een BN’er (of beter gezegd: een BD’er — bekende Duckstadter) en diens beroep centraal, variërend van topsporter, chefkok, astronaut, model tot […]

Corendon scoort met kindvriendelijke vakanties: ‘Of zonder die ettertjes!?’

Hij kan je onmogelijk ontgaan zijn, die nieuwe tv-commercial van Corendon Vliegvakanties waarin Cor & Don (jaja, verzin het maar!) laten zien hoe ze op zoek zijn naar kindvriendelijke vakanties voor de scherpste prijs. Een zware baan blijkt uit onderstaande video, dus zelf kiezen ze liever voor een hotel voor grote mensen. “Dus ook zonder die […]

De top 20 trends voor 2014 volgens Trend Hunter

En net als je denkt dat de ‘lijstjestijd’ weer voorbij is, komt dan eindelijk het jaarlijkse overzicht van Trend Hunter langs, naar eigen zeggen ’s werelds grootste trendspotting community. Uit de vele trends die op het platform (en in prijzige rapporten) verzameld worden, zijn in onderstaande video de 20 favoriete trends voor 2014 van Jeremy Gutsche en […]

Dove vraagt meisjes en hun moeders om een eerlijke ‘selfie’ te maken

Inmiddels voert Dove alweer voor het tiende jaar campagne voor echte schoonheid, en met succes. Na de ogen opende Evolution-video in 2005 werden de Real Beauty Sketches benoemd als dé virale campagne van 2013. En nu is er een opvolger, die gezien de eerste reacties, opnieuw hoge ogen gaat gooien. Weer geen flitsende commercial van 30 seconden, maar […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2025