Kortjes: kinderarbeid in Nederland, 40 jaar dezelfde trui, hmmmwee naar Bolletje, en meer (week 27, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: After a good long career in education Dale Irby has retired, and so have his groovy shirt and sweater vest; […]

K3 wil de zomerhit van 2013 scoren met ‘Eya Hoya!’ (maar de concurrentie heeft betere teksten)

Eya Hoya! is sinds enkele weken verkrijgbaar en veroverde meteen de eerste plaats in het kindermuzieklijstje van iTunes. 'De nieuwe single van K3 scoort dus goed en belooft misschien zelfs de zomerhit van 2013 te worden', zo hoopt Studio 100 in een persbericht. Om meteen te melden dat er een leuk dansje bijhoort, dat navolging verdient en dus […]

Kinderen lachen vooral om tv-programma’s, stoeien en huisdieren, volgens Nickelodeon-onderzoek

Op de Kids Insights Day van Nickelodeon vorige maand werd niet alleen de Grote Reclame Prijs 2012 uitgereikt, maar werd ook gesproken over 'Kids and the Role of Fun'. Cher Pietersz, Research Manager van Ipsos, presenteerde namelijk de resultaten (pdf) uit een internationale studie naar dit onderwerp. Na een kwalitatieve voorfase vonden online ruim 3.000 ouder-kind […]

Generatie Z moet voor 28ste jaar op zichzelf wonen (maar de helft zou zich op 25ste al schamen bij ouders)

Kijk nou zeg, zelfs effectenmakelaars doen onderzoek naar jongeren ('de investeerders van morgen'). De TD Ameritrade Holding Corporation heeft 1.000 Amerikaanse 14-23-jarigen – 'Gen Z' – laten ondervragen naar geldzaken en de toekomst. Wat blijkt? Voor bijna de helft (46%) is een grote studielening de grootste zorg en 36% vreest helemaal niet te kunnen gaan […]

Een-tweetje: Eveline (16) en Melissa (18)

Elke maand voelen we twee jongeren uit het Red Chocolate TrendSquad aan de tand. Wat zijn opvallende trends? Wat is goede reclame en welke merken zijn hot bij jongeren zoals zij? Deze ervaringsdeskundigen geven antwoord: Eveline, 16 jaar, gaat na de zomer naar havo 5. Ze houdt van films kijken, tekenen, gitaar- en pianospelen, volleyballen […]

Kraantje Pappie rapt voor Defensie: ‘Welkom in het echte leven’ #werkveld

In de jacht naar nieuw personeel zoekt Defensie naar eigen zeggen de creatieve grenzen op. Dat heeft geleid tot de inzet van Kraantje Pappie om jonge infanteristen te trekken. De rapper stak hiertoe het infanterielied uit de jaren ‘40 in een eigentijds jasje. Aanvankelijk ging het alleen om een remake van het strijdlied, maar het project groeide […]

Kortjes: slappe slurf, zilveren griffels, Simpsons-sneakers, en meer (week 26, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Fox's dysfunctional yet loving animated family, The Simpsons, have joined with Converse for a line of screen-printed Chuck Taylor sneakers; […]

[Personalisatie] Nutella laat Facebook-fans een Nutella-pot met hun eigen voornaam maken

Nutella Nederland is deze week gestart met een actie op Facebook om de potten hazelnootpasta een persoonlijk tintje te geven: ‘Als je naam erop staat is ‘ie van jou’. Wie fan wordt van Nutella kan een eigen etiket voor op zijn/haar Nutella-pot maken. Dat wil zeggen; wie er snel bij is, want de eerste dagen is […]

Beoordelen van ‘selfies’ is trend op Twitter en Instagram: #cijfergooien

Het moge duidelijk zijn: Fashionista Magazine zit bovenop de blogs. Niet alleen werd BLOGazine gelanceerd, blogs waren ook een inspiratiebron voor de restyling van de modeglossy; het kleinere formaat en de vormgeving zijn geïnspireerd op hoe jonge meiden met elkaar communiceren – krachtig, visueel sterk (à la Instagram) en in de populaire scrapbook style. Daarnaast biedt de online […]

Avondje stappen kan niet snel genoeg gaan voor Shoarmaburger McDonald’s

Voor het eerst staat bij McDonald's nu ook een Shoarmaburger op het menu. Een wit broodje met gekruid rundvlees, ijsbergsla, verse ui, knoflooksaus en shoarmasaus (bij elkaar zo'n 445kcal). Da's tóch anders dan 'gewone' shoarma, maar daarom hoef je er dan ook niet tot diep in de nacht op te wachten (sterker nog, de meeste restaurants […]

Fashionista lanceert eerste Nederlandse ‘BLOGazine’

Voor velen is bloggen inmiddels niet meer een hobby – het is een way of live én een bron van inkomsten. Bloggers worden steeds invloedrijker en gezien als influencers door zowel merken, media als consumenten. Zo heeft 87% van de bloglezers meer vertrouwen in blogs voor het doen van een aankoop dan in andere sociale […]

[Recensie] ‘Buzz’ van Jonah Berger in 10 oneliners

Jonah Berger is marketingprofessor aan de Wharton School van de Universiteit van Pennsylvania. Jarenlang onderzoek leerde hem wat content aanstekelijk maakt. De vele vragen naar een toegankelijke publicatie over dit onderwerp leidde tot het boek Buzz (ondertitel: Hoe ideeën en producten van mond tot mond gaan) gaat over . Er blijken zes belangrijke 'STEPPS' te zijn […]

Kortjes: Katja loves Appelsap, Alex in Sesamstraat, Danny’s slaapkamerfantasie, en meer (week 25, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: The next generation of consoles won't magically make games more compelling than they were before, but it's a step forward, […]

De jeugd heeft de toekomst, maar bepaalt die niet

Zestien jaar geleden wist 55% van de 12-14-jarigen zeker dat ze nooit internet zouden gaan gebruiken, zo bleek destijds uit het onderzoek Jongeren '97 van Inter/View (trendwatchers bestempelden het internet toen als duf en suf). Het pakte anders uit, en dat is een constatering waar we niet te licht mee moeten omgaan. We zijn gewend om vooral vooruit […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024