Pestweb wint Nickelodeon Grote Reclame Prijs voor beste kidscommercial van het jaar

Na een spannende ontknoping heeft Pestweb de Nickelodeon Grote Reclame Prijs 2012 gewonnen. Tijdens de award-ceremonie op de 'Kids Insights Day' werd Pestweb door de kinderjury, een vakjury en de kinderen in het land uitgeroepen tot de eerste 'GRP'-winnaar. De jury vind dat Pestweb met zijn commercial de gevoelige snaar raakt. Pestweb biedt kinderen en jongeren die gepest […]

MTV-onderzoek vindt overlevingsstrategie jongeren: ‘New millennials will keep calm and carry on’

Een nieuw onderzoek van MTV laat zien dat er grote verschillen bestaan tussen jongere en oudere millennials in de VS. De hedendaagse 20-plussers zijn verwant aan de magische tovenaar Harry Potter, opgegroeid toen het economisch nog goed ging, een tijd van 'Yes We Can' en de overtuiging dat opleiding, hard werken en spelen volgens de regels toekomstig […]

Lespakket over Schiphol: ‘Tal van aangrijpingspunten voor het onderwijs’

Leerlingen van groep 6/7 van de Michiel de Ruyterschool in Amstelveen maakten deze week kennis met het nieuw ontwikkelde Lespakket Schiphol. Jos Nijhuis (president-directeur van Schiphol Group), Daniëlle Meiboom (secretaris Commissie Regionaal Overleg luchthaven Schiphol) en Jan-Willem Groot (wethouder Schipholzaken Amstelveen) stonden voor de klas in een poging om een brug te slaan tussen de belevingswereld van […]

Wijsheid komt met de jaren, maar we blijven melk drinken

Altijd leuk, beelden van kinderen die zich verliezen in gedrag dat hun ouders niet begrijpen of waarderen. De 'Milk Every Moment'-campagne van Canadese melkboeren heeft vermakelijke fragmenten van zinloze activiteiten op een rijtje gezet. Er wordt ook melk gedronken, maar – hoe verwarrend – dat schijnt dan weer wél zinvol te zijn. Want het drinken van een […]

Kinderen uit groep 8 vormen hart van Rookalarm-campagne tegen jeugdroken

Hoe vertel je een verhaal dat al zo vaak verteld is dat niemand het meer lijkt te willen horen? Bijvoorbeeld met nieuwe personages en een nieuwe manier van vertellen, zoals in de nieuwe 'Rookalarm'-campagne tegen jeugdroken van Stichting Rookpreventie Jeugd. In een reeks online minidocumentaires, ondersteund door een Hyves-platform, benadert de campagne het rookprobleem vanuit […]

Kijk, zó leg je uit wat obesitas is

Volgens de meest recente factsheet (pdf) van JOGG (Jongeren Op Gezond Gewicht) is in de afgelopen 30 jaar het aandeel mensen met overgewicht in Nederland fors toegenomen, zowel bij volwassenen (+50%) als bij 2- tot 20-jarigen (+40%). Van de Nederlandse jongeren heeft 13% overgewicht (BMI ≥ 25) en 3% obesitas (BMI ≥ 30), en dat wordt grotendeels bepaald […]

Stimorol uitgebreid met nieuw jongerenmerk: ‘Twist It Your Way’

Aan het portfolio van Stimorol is een nieuw product toegevoegd: TWIST. Het betreft magnetische kauwgomverpakkingen in 12 verschillende designs, met geprinte gums in de smaken 'Entertainmint' en 'Legenderry Berry'. TWIST wordt neergezet als kauwgommerk speciaal voor jongeren. De merknaam alleen al biedt genoeg aanknopingspunten voor een promocampagne: 'Het leven is zoveel spannender als je er je eigen […]

Kortjes: jonge waterspaarders, boze legopoppetjes, dure MySpace-comeback, en meer (week 24, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Ikea has started making doll’s house furniture, dinky versions of some of its most famous pieces; although they are made […]

‘Man of Mietje’-campagne legt hepatitis-B uit in animatievideo

Stichting Soa Aids Nederland is weer gestart met de campagne 'Man of Mietje'. Deze maakt jonge mannen (16-25 jaar) met homoseksuele contacten bewust van de mogelijkheid zich gratis te laten inenten tegen de hepatitis B-infectie, een soa die veel voorkomt bij deze groep. Naast de inzet van online en sociale media zijn artikelen geplaatst in […]

#Geslaagd? Mr. Polska en Ronnie Flex maakten persoonlijke Twitter-rap namens Hi als felicitatie

Vandaag kregen de examenkandidaten van de middelbare scholen te horen of ze hun diploma gehaald hebben. Voor Hi een goede reden om in te haken met een ludieke actie. Ruim 50 scholieren die een tweet postten met de hashtag #geslaagd werden verrast met een persoonlijke rap van zo’n 30 seconden door Mr. Polska en Ronnie Flex. De […]

Recordaantal activiteiten voor kinderen op Buitenspeeldag 2013

Organisaties van evenementen lijken behoorlijk wat moeite met tijd te hebben. Zo duurt de Kinderboekenweek bijvoorbeeld geen zeven maar tien dagen, en vindt de Buitenspeeldag alleen in de middag – van 13.00 tot 17.00 uur – plaats. Maar dat terzijde. Op woensdag 12 juni 2013, vandaag dus, is het alweer voor de vijfde keer Buitenspeeldag. Bijna elke gemeente […]

Oral-B wil vaders laten lachen, via een video en een tandenborstel

Herinner je je de moederdagvideo van Google? Nu vaderdag nadert, verschijnen ook inhakers op díe commerciële zondag. Onderstaande video van Oral-B (uit de VS) bijvoorbeeld. Leuke beelden van vaders met hun kinderen, vertederend! Maar waar in de Google-commercial het product centraal stond, wordt hier pas na een minuut duidelijk waar het om gaat: papa's tandpasta-glimlach. […]

Vaders met een baby in hun buik, mede mogelijk gemaakt door Huggies

Onlangs mochten BNN's proefkonijnen Dennis en Valerio weeën ervaren. Het betreffende fragment is sinds begin dit jaar ruim 7 miljoen keer bekeken op YouTube, dus blijkbaar raken ze hiermee een gevoelige snaar. In Argentinië liet Huggies toekomstige vaders juist de leuke kant van een zwangerschap meemaken: hoe het voelt als een baby in je eigen […]

Onderzoek Jantje Beton: ‘Ruim helft kinderen zou vaker buitenspelen als buurt minder saai is’

Jantje Beton roept gemeenten op om buurten kind- en speelvriendelijker in te richten en kinderen zelf daarbij te betrekken. Dat is hard nodig want meer dan een op de vijf kinderen speelt in hun vrije tijd niet of slechts eenmaal per vrij week buiten. Vooral in (sterk) stedelijk gebied is de situatie nijpend. Er is […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024