[Recensie] Tweede editie ‘How Cool Brands Stay Hot’ in 10 oneliners

Zo. Na een review-pdf (2010) en de eerste druk van 'How Cool Brands Stay Hot' (2011) heb ik het boek met de ondertitel 'branding to generation Y' net (2013) voor de derde keer gelezen. Er is namelijk een tweede editie verschenen van de publicatie die auteurs Joeri Van den Bergh (InSites Consulting) en Mattias Behrer […]

Kortjes: Tamagotchi L.i.f.e., Pepsi Like Machine, Disney’s MagicBand, en meer (week 23, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Born into a digital world, tweens—those age 7-13—have unprecedented access to devices and gadgets, but technology isn’t just for staying […]

lief!-characters Fien & Teun komen naar je toe deze zomer

Lifestylemerk lief! gaat een samenwerking aan met Van Hoorne Entertainment om lief!-characters 'Fien & Teun' tot leven te brengen. Vanaf deze zomer gaan de nieuwe kindervriendjes op pad door heel Nederland met hun eigen mini-show en zal er een cd verschijnen met vrolijke liedjes over het leven op de boerderij. Maud Mulder en Robbert van Unnik gaven het […]

Wereldwijd Millennial-onderzoek Telefónica: ‘Technologie creëert kansen’

Telecombedrijf Telefónica heeft in samenwerking met de Financial Times een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder meer dan 12.000 Millennials (lees: 18-30-jarigen) in 27 landen. Millennials zien technologie als een middel dat kansen voor individuen oplevert, daardoor is het bijvoorbeeld makkelijker om een baan te vinden en worden taalbarrières makkelijker doorbroken. Aan de andere kant wordt door […]

Sporten is goed voor de mens, dus Univé is hoofdsponsor NK Knikkeren 2013

Momenteel is het Nederlands Kampioenschap Knikkeren bezig, voor de twaalfde keer alweer. In 22 gemeenten vinden in april, mei en juni voorrondes plaats; in deze lokale kampioenschappen strijdt een groot aantal basisscholieren van groep 3 t/m 8 om een plaats in de grote finale, op zaterdag 22 juni 2013 in Dierenpark Amersfoort. En wat is dan […]

Nationale Studenten Enquête 2013: ‘Studenten erg tevreden over horeca in studiestad’

Maar liefst 264.710 studenten hebben meegewerkt aan de Nationale Studenten Enquête 2013* (NSE) en hun oordeel gegeven over hun opleiding en hogeschool of universiteit. Studenten blijken over het algemeen meer tevreden te zijn dan vorige jaren. Het lijkt er op dat instellingen meer aandacht hebben voor het onderwijs. Daarnaast spelen aanverwante aspecten natuurlijk een rol. Studenten […]

Marketingstudenten zien contentmarketing en PR-denken als de toekomst

Masterstudenten van de European Communication School (ECS) in London, onderdeel van the MediaSchool Group, hebben dit voorjaar een onderzoek uitgevoerd onder meer dan 2.000 studenten (20-25 jaar) in Engeland, Frankrijk, Spanje en België. Een meerderheid van de aanstormende talenten in reclame, marketingcommunicatie, design, PR en evenementen ziet zichzelf niet als 'digital natives'. Nee, de generatie […]

EPCA-film stimuleert jongeren om te kiezen voor een wetenschappelijke carrière

Een video van twee minuten met succesverhalen over carrières die werden opgebouwd na het studeren van chemie, fysica en ingenieurswetenschappen. Daarmee wil de European Petrochemical Association* (EPCA) de jeugd – jongens én meisjes – ertoe aanzetten om te kiezen voor wetenschappelijke studies: wetenschappen, technologie, ingenieursstudies en wiskunde. De film onderstreept dat de chemische industrie een goede industrietak is […]

Zombies promoten mobiel netwerk: ‘Don’t be scared’

Er komt maar geen einde aan de zombietrend en dat komt door de economische situatie, dus houd er rekening mee dat er nóg meer levende doden zullen opduiken. Zoals nu in een drie minuten durende korte film (of lange commercial) van Giffgaff, een mobiel netwerk in Engeland dat geleid wordt door gebruikers. Dat is anders, maar […]

Onderzoek Universiteit Antwerpen: ‘Actief op sociale media door behoefte aan contact met offline relaties’

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit het leven van jongeren en dus wordt er veel onderzoek naar gedaan. Onlangs las je al gegevens uit de VS, nu uit België. De onderzoeksgroep MIOS (Media & ICT in Organisations & Society), verbonden aan het Departement Communicatiewetenschappen van de Universiteit Antwerpen, voerde een grootschalig onderzoek uit […]

Een-tweetje: Louisa (18) en Shirley (16)

Elke maand voelen we twee jongeren uit het Red Chocolate TrendSquad aan de tand. Wat zijn opvallende trends? Wat is goede reclame en welke merken zijn hot bij jongeren zoals zij? Deze ervaringsdeskundigen geven antwoord: Louisa, 18 jaar, studeert Sociaal Cultureel Werk en doet graag leuke dingen met haar vriendinnen zoals shoppen en culturele activiteiten. […]

Modern liefdesverhaal in muziekvideo ‘Hi Hey Hello’ als commercial voor Samsung Galaxy S4

Het is een videoclip bij het nummer 'Hi, Hey, Hello' van The Chicharones. Het is een korte film van Grammy Award-winning regisseur Joseph Kahn. Het is een liefdesverhaal met net iets te knappe, net iets te blije jonge mensen. Maar het is vooral een sympathieke commercial waarin Samsung Mobile bijna vijf minuten de tijd heeft om alle technologische snufjes […]

Kortjes: Be A Man, FOMO, Old Economy Steve, Scrabble-wifi, en meer (week 22, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: "We seem to have an obsession with letting teenagers be our Web trend forecasters, but let’s just all take a […]

MTV als moordlustige redder van rock n’ roll: ‘Elvis is Death’

De tijd dat muziek centraal stond bij MTV lijkt een eeuwigheid geleden, toch wordt daar in diverse commercials nog wél de nadruk op gelegd. Zoals deze nieuwe spot uit Brazilië, niet de meest geloofwaardige ooit. Elvis 'Don't Be Cruel' Presley is niet dood, nee, hij blijkt een gewelddadige rocker wiens missie is 'to kill the bastards who […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024