T-Mobile wordt klantgerichter, want Ali B wil abonnement zonder ansjovis

Klanten van T-Mobile kunnen hun abonnement nu helemaal zelf samenstellen, zo belooft een nieuwe campagne via tv, online, print en buitenreclame. Gebruikers kwamen al regelmatig met kritische vragen of suggesties, daar wordt voortaan naar geluisterd. Nu zal niet iedereen rechtstreeks met de directie van de provider kunnen bellen, zoals T-Mobile’s reclamegezicht Ali B regelmatig schijnt […]

Speciale editie van Kinderen: helemaal in nijntje-stijl

Nijntje maakt Kinderen, kopt Sanoma enigszins dubbelzinnig in een persbericht dat aandacht vraagt voor een bijzonder nummer van Kinderen dat nu in de winkel ligt. In de juni-editie van het tijdschrift voor (aanstaande) moeders speelt het bekende character nijntje de hoofdrol. Merkhouder en uitgever Mercis en het magazine Kinderen maakten samen een nummer waarin de vertrouwde inhoud van Kinderen […]

Klasse geeft verkeerde voorbeeld met ‘Vies Wijf’-campagne tegen internethaat

‘Das ne mongool’, ‘doe de wereld een plezier en sterf’, ‘gij se lelijke fooraap’ – enkele voorbeelden van alledaagse grove (Vlaamse) reacties die van Twitter, Facebook en YouTube werden geplukt. Via onderstaand campagnefilmpje confronteert Klasse (België) internetgebruikers met hun eigen online commentaren, vanuit het idee dat geschreven scheldproza even hard kwetst als woorden die face-to-face gebezigd worden. Het […]

Nibud Scholierenonderzoek 2012-2013: ‘Ouders laten scholieren meer zelf betalen’

Ouders betalen veel minder vaak voor alles wat hun kinderen willen kopen. Twee jaar geleden betaalde 61% van de ouders alle kleding en schoenen voor hun kinderen, nu doet 48% dat. Van de ouders van 17- en 18-jarigen betaalt 17% alle kosten van het mobieltje van hun kinderen, twee jaar geleden was dat 35%. In 2011 […]

Supermarkt en horeca bieden populairste bijbanen van Nederland; Albert Heijn favoriete werkgever

Jongeren werken naast hun studie het liefst als vakkenvuller of caissière. Ook oppassen/babysitten, een bijbaan in de bediening en voedselbereiding en een krantenwijk staan in de top 5. Een bijbaan als chauffeur, in de beveiliging of in de reisbranche zijn het minst populair. Verder gooit werken als callcentermedewerker naast de studie weinig hoge ogen. Dit blijkt […]

Trendboekje ‘TechKnow 2013’ om jongeren voor techniek te enthousiasmeren

Afgelopen week is het jongerentrendboek TechKnow 2013 (pdf) gepubliceerd, bedoeld om technische bedrijven handvatten en tips te geven voor een goede communicatie met (nieuwe) jonge werknemers. Hoe kom je met jongeren in contact, wat houdt hen bezig en hoe zijn ze te enthousiasmeren voor de techniek? Op die vragen geeft de uitgave van TechniekTalent.nu antwoord. TechKnow is gebaseerd […]

Kortjes: zwangere jongens, 100 urban trends, kritiek op American Apparel, en meer (week 21, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Cats seem to get all the attention on the Internet; parents are shooting and sharing more video than ever, with […]

Playmobil lanceert speeldagen: ‘Samen spelen en beleven staan centraal in de zomervakantie op Paleis Het Loo’

Playmobil komt deze zomer met de 'Playmobil Speeldagen'. De eerste editie van het evenement vindt van 8 tot en met 13 augustus 2013 plaats op het terrein van Paleis Het Loo in Apeldoorn. Kinderen, ouders, opa's en oma's kunnen hun hart ophalen bij het zesdaagse evenement, waar samen spelen, ontdekken, beleven en deelnemen centraal staan. […]

Onderzoek van Pew Internet brengt in beeld wat tieners delen op sociale media (steeds meer, zo blijkt)

In het kader van het Pew Research Center’s Internet & American Life Project zijn in de zomer van 2012 ruim 800 ouders én hun 12-17-jarige kinderen (in de VS) telefonisch ondervraagd over sociale media en privacy. Dit kwantitatieve onderzoek werd aangevuld met een aantal focusgroepen. Deze week zijn dan eindelijk de resultaten bekendgemaakt. Dit wereldje verandert […]

Oranjespelers krijgen hun eigen gerecht op placemats van Albert Heijn

De recepten van de favoriete gerechten van zes Oranjespelers staan vanaf vandaag op placemats die gratis te scoren zijn in alle winkels van Albert Heijn. De supermarktketen vindt het belangrijk dat kinderen goed eten en helpt ouders op deze manier hun kinderen een gevarieerde maaltijd voor te schotelen. Hiervoor wordt samengewerkt met de KNVB, die deze doelstelling […]

Kortjes: autobezit daalt, Path groeit, lezen van scherm krijgt voorkeur, en meer (week 20, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: New Media Metrics identified the top 10 brands to which millennials and those age 50+ are most emotionally attached; automotive […]

[Promotieonderzoek] ‘Passende figuren en interactief voorlezen zetten kleuters aan tot gezonder eten’

Kleuters kiezen eerder voor groente en fruit als er een getekend figuur op de verpakking staat. Niet alleen bekende tekenfilmfiguren zijn effectief; ook onbekende characters die passen bij het product (bijvoorbeeld een konijn op een zak wortels) maken gezonde producten aantrekkelijker voor kleuters en doen hen hier eerder om vragen bij hun ouders. Dat blijkt uit […]

DubbelFrisss helpt jongeren in de liefde: ‘Hou je koel!’

FrieslandCampina is een nieuwe campagne gestart voor DubbelFrisss om het merk onder jongeren te versterken. Het idee is dat zij voorzien worden van de 'frisse combinatie van water en fruit' als ze die het hardst nodig hebben: in de liefde. Gefocust wordt dus op het makkelijker maken van flirten — weten wat te zeggen of […]

Hoe je 75.000 jongeren fan maakt

Veel bedrijven willen graag dat hun merken naamsbekendheid krijgen onder jongeren. Met grote marketingbudgetten kan je dit bereiken. Maar iedereen is er ondertussen wel achter gekomen dat alleen naamsbekendheid niet genoeg is. Merken willen jongeren fan maken en zorgen dat ze over het merk gaan praten. Dit blijkt veel lastiger te zijn en als het […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024