Live zien hoe kuikens uitkomen en leren over kippen en eieren

Op Nederlands populairste tienermeidenplatform goSupermodel.nl konden jongeren afgelopen weekend live kijken hoe een 14-tal eieren middels een speciale broedmachine werd uitgebroed. Via een HD livestream konden jongeren vierentwintig uur per dag zien hoe het de eieren verging en of er al kuikens uitkwamen. Daarnaast konden geïnteresseerden een gokje wagen wanneer volgens hen het eerste ei […]

TeamAlert maakt jongeren bewust van overschatten eigen rijvaardigheid: ‘Drive to 5’

Gisteren ging TeamAlert, de verkeersveiligheidsorganisatie voor en door jongeren, van start met de nieuwe campagne 'Drive to 5'. De leeftijdsgroep van 16,5-24 jaar wordt met deze twee weken durende actie bewust gemaakt van het feit dat zij hun eigen rijvaardigheden overschatten na het behalen van het rijbewijs. Binnen de campagne wordt het opdoen van rijervaring vergeleken […]

Verwondering, animatie en muziek in sprookjesachtige Wonderfilled-campagne van Oreo

Onlangs zag je hier al een printadvertentie van Oreo, die door een optische illusie léék te bewegen. Nu is er een nieuwe commercial met werkelijk geänimeerde beelden – bekende verhalen met een twist, gekoppeld aan de belangrijke waarden. De reclamemakers weten het achterliggende idee van deze Wonderfilled-campagne mooi te verwoorden: "The shared connection over an Oreo […]

Cijfers over mediagebruik en wonen/leren/werken in 2 factsheets van YoungWorks

Eerder vandaag deelden we hier 5 infographics van Viacom waarin eigen onderzoeksresultaten over millennials wereldwijd gebundeld waren. Bureau voor jongerencommunicatie YoungWorks heeft nu iets soortgelijks gedaan over Nederlandse jongeren, slim gebruikmakend van bestaande informatie. In de twee onderstaande factsheets zijn feiten en cijfers verzameld vanuit verschillende bronnen. Handig om te weten dat ons land ruim 4,9 miljoen 0-25-jarigen […]

Viacom-onderzoek naar ‘The Next Normal’ in 5 infographics

Vorig jaar las je hier al een samenvatting van het internationale onderzoek waarvoor Viacom (VIMN) 9-30-jarigen ondervraagd heeft over hun houdingen, waarden, aspiraties en perspectieven. Op de Tumblr-pagina van VIMN worden steeds nieuwe insights toegevoegd over deze invloedrijke doelgroep, die je volgens de titel van de studie als 'The Next Normal' moet zien. Hieronder een […]

Kortjes: ‘Me Me Me Generation’, ‘Krrrr…okodil!’, ‘TweetPee’, ‘Code-R’, en meer (week 19, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Teens’ brain activity is higher during food commercials than nonfood commercials, according to new research: "It appears that food advertising […]

‘Reis om de Wereld’ in spaaractie van Spar

Van 9 mei t/m 26 juni kunnen klanten van buurtwinkelketen Spar sparen voor kleurrijke stickers die de delen en culturen van de wereld laten zien. Kinderen kunnen de plaatjes in het bijbehorende, rijk geïllustreerde ‘Reis om de Wereld’ doe-boek opplakken en veel leren over landen, continenten en culturen van over de hele wereld. Bij elke 10 […]

Heerlijke video: de eerste uitdagende hapjes van kinderen, in slow motion

In het Sydney Opera House vond vorig weekend TEDxSydney 2013 plaats. Zoals bij alle TED-bijeenkomsten ging het ook hier om 'Ideas Worth Spreading'. Eén van de hoogtepunten – het verspreiden waard – was onderstaande slow motion video, The First Taste genaamd, van kinderen in de leeftijd waarop ze nog álles in hun mond stoppen. De […]

Suske en Wiske zijn opgegroeid en veel minder onschuldig: ‘Amoras, the saga unfolds’

Vorige maand werd de nieuwe strip Amoras (een volwassener versie van Suske en Wiske!) aangekondigd tijdens #KJ13 en daarna werd op opvallende wijze buzz gecreëerd. Zo werden posters die Wiske als vermist weergaven opgevolgd door een overlijdensbericht als uitnodiging voor een persconcerentie. Op Facebook werd de cover beetje bij beetje onthuld (1 pixel per like), media […]

[Recensie] ‘Love Youth Marketing’ in 10 oneliners

Inez Groen en Jeroen Boschma werden wereldberoemd met hun Generatie Einstein-boeken, over communiceren met jongeren van de 21ste eeuw — jongeren die slimmer, sneller en socialer zouden zijn. De twee jongerenspecialisten hebben een nieuw boek geschreven: Love Youth Marketing. De ondertitel (Hoe bereik je Generatie Einstein?) verwijst naar het eerdere succes, en hoewel de boodschap in dezelfde […]

BijBanen Monitor 2013: ‘Jongeren zijn voor bijbaan in crisis tot alles bereid’

Jongeren tussen de 18 en 25 jaar zijn door de economische crisis al blij als ze baan hebben. Wat ze verdienen en of ze relevante werkervaring opdoen is van onderschikt belang. Dit blijkt uit onderzoek* van vacaturesite BijBanen.nl onder meer dan 1.700 jongeren. Slechts 25% van de respondenten heeft een bijbaan die aansluit bij zijn […]

Snickers ziet spelfouten in zoektermen als kans: ‘Yu cant spel properlie wen hungrie’

Al enige tijd voert Snickers de 'You're not you when you're hungry'-campagne, en met succes. De insteek dat je jezelf niet bent als je trek hebt, biedt vele mogelijkheden. Zo zien we in Nederland momenteel digitale abri’s met ingebouwde camera en Kinect-bewegingssensoren die consument in verschillende gedaanten kunnen weergeven. In Duitsland is de 'Hungry-Me Generator' […]

‘Bedankt mam’, zegt Google in moederdagvideo #HeresToTheMoms

Google haakt in op moederdag. In onderstaande video bedanken kinderen hun moeders (het verhaal wordt verteld aan de hand van Google-producten), een beproefde manier om op de emotie in te spelen (en om de Google-producten onder de aandacht te brengen). De YouTube-video is opgebouwd uit fragmenten uit bestaande YouTube-video's van échte moeders, zoals 'My 94 yr. Old […]

Onderzoek StudentenWerk: ’17-30-jarigen hebben geen last van technostress’

Eind 2012 wees FNV op de fysieke en psychische gevolgen van 'technostress' bij werknemers. Nieuw onderzoek van StudentenWerk onder 529 jongeren tussen de 17 en 30 jaar spreekt dit nu tegen. Het blijkt dat ruim driekwart van de jongeren/jongvolwassenen niet warm of koud wordt van de continue bereikbaarheid via telefoon, e-mail en/of social media. Hoewel […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024