Character Na-aapje geeft gezonde voorbeeld

"Je kind leert door alles wat jij doet na te apen." Met de vraag 'Geef jij ook jouw Na-aapje het gezonde voorbeeld?' vragen het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB) en het Voedingscentrum aandacht van ouders voor hun eigen voorbeeldgedrag. Onder het motto 'een gezonder kind begint bij een gezond voorbeeld' worden ouders van […]

Zeeman legt uit in video: ‘Destroy your jeans’

“Fashionwinkels hangen vol toegetakelde destroyed jeans. Prijskaartje? Al snel 200 euro. Terwijl je het net zo goed zelf kunt doen. Met Zeeman-jeans en simpele technieken. Zo word jij ontwerper van je eigen destroyed jeans!” De spraakmakende lancering van FRANK op de Amsterdam Fashion Week is nog niet verwerkt, maar Zeeman komt alweer met een andere […]

Wie niet zichtbaar is, wordt niet gevonden (2)

“If you cannot lure your consumers to the brand, you can take the brand to the consumers.” [Martin Lindstrom] Dáár zijn waar de doelgroep zich bevindt, is een voorwaarde voor succes. Die zin was twee weken geleden hier te lezen, over het belang van de aanwezigheid van een product of merk. Wat nu volgt, is een verdieping. […]

‘How Cool Brands Stay Hot’ in 10 oneliners

Van How Cool Brands Stay Hot, een nieuw boek van Joeri van den Bergh (van InSites Consulting) en Mattias Beher (van MTV Networks), zag je hier al een uitgebreide samenvatting en een vermakelijke presentatie. Hoog tijd om er een recensie aan toe te voegen. De uitgave heeft een eigen blog, film, hashtag en wereldtour. Het […]

Wie niet zichtbaar is, wordt niet gevonden (1)

“It’s not enough for consumers to be aware of your brand. Awareness does not breed brand loyalty. Being present does, physically present, ready and willing to be grabbed from the shelf at a moment’s notice.” [Sonya Duran, Ameritest] Waar je mee omgaat, wordt je mee besmet. De aloude uitdrukking gaat ook op voor ieders omgeving; […]

Superhelden in de mode: Stüssy x Marvel

“The world’s greatest collaboration! The ultimate team up of epic proportions!! The team up of all team ups!!!” Kledingfabrikant Stüssy en comics-uitgever Marvel (sinds 2009 eigendom van Disney) zijn een samenwerking aangegaan. Sinds eind april zijn shirts verkrijgbaar waarop bekende characters als Spider Man, The Hulk, Silver Surfer en Wolverine in Stüssy-stijl zijn geprint. Ter […]

Actie van Smiths: slinger met eigen tekst

De pay-off van Smiths is tegenwoordig ‘elke zak ’n feestje’ en daar is een passende actie bij bedacht. Vanuit dezelfde gedachte die bij Mona opkwam, dat er elke dag wel een reden te bedenken is om iets te vieren, worden speciale slingers aangeboden. Wie genoeg chips van Smiths eet, kan nu een persoonlijke letterslinger laten […]

Presentatie: ‘How Cool Brands Stay Hot’

"Gen Y has 146 brand related conversations/week = 2x amount of adults" Vorige week werd het boek How Cool Brands Stay Hot gelanceerd in België. Voor wie niet bij het evenement aanwezig was (en ook over twee weken niet bij de Nederlandse presentatie kan zijn), hieronder de Slideshare-versie. Interessante kost, met fijne inzichten als 'friends […]

Generatie Y schreeuwt om meer aandacht, aldus boek/onderzoek over coole merken

"Ze zijn de generatie van consumenten met de meeste macht ooit." [Joeri Van den Bergh] Generatie Y, ook wel bekend als de Millenniumgeneratie (jongens en meisjes tussen 14 en 30 jaar), doet meer en meer zijn intrede op de arbeidsmarkt. Aangezien ze een grotere groep vormen dan hun voorgangers (Generatie X), zal hun invloed op […]

Top 40 jaarlijstjes 2010/2011

“From princess phones to Disney couture and childish ads, it seems that consumers are on a continual quest to satisfy their childhood nostalgia.” Traditiegetrouw zet ik ze weer op een rijtje; de leukste andere voorspellingen, trends, terugblikken, best of’s en top zoveel’s die ik online ben tegengekomen, in discutabele volgorde.   Klik en lees: Top 20 […]

[Recensie] ‘Generatie Einstein 3.0’ in 10 oneliners

Generatie Einstein is opgegroeid. De eerste editie van het succesvolle boek verscheen 4,5 jaar geleden en inmiddels is natuurlijk een en ander veranderd in media en maatschappij. Inez Groen en Jeroen Boschma hebben de originele tekst daarom flink herzien, wat het naar mijn mening een beter -realistischer en praktischer- boek maakt. De auteurs laten hun […]

Dialoog met Duckstad op Twitter verhoogt engagement met tijdschrift Donald Duck

Het was een aantal jaar geleden een promotiestelling aan de Technische Universiteit Eindhoven: ‘Het is moeilijker een ingezonden brief in de Donald Duck gepubliceerd te krijgen, dan een artikel in een wetenschappelijk tijdschrift.’ Hoe geweldig is het dan dat je anno 2010 *gewoon* de dialoog kunt aangaan met de Duckstad-bewoners op Twitter!? Op zich is […]

Top 40 jaarlijstjes 2009/2010

Gelukkig nieuwjaar! Na een weekje afwezigheid weer terug. In de eerste posting van 2010 zet ik de lijstjes van anderen onder elkaar. Het meest interessante overzicht is misschien wel het ‘gecrowdsourcede’ online trendrapport (pdf) van webbureau Netlash, maar genoeg andere jaarlijstjes zijn óók de moeite waard. Dit zijn de leukste andere voorspellingen, trends, terugblikken, best […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024