Start straatroofcampagnes ‘Straatroof is Triest’ en ‘Hier waak ik’

Twee nieuwe campagnes tegen straatroof – ‘Straatroof is Triest’ en ‘Hier waak ik’ – moeten jongeren bewustmaken van de gevolgen van straatroof voor dader en slachtoffer en hen attenderen op het gebruik van volgsoftware ter bescherming van hun mobiele telefoon. Jongeren blijken namelijk relatief vaak slachtoffer te zijn van straatroven, waarbij de daders het veelal voorzien […]

Peuters op ontdekkingstocht in muziekstudio: ‘Come On Eileen’

Baby's doen het altijd goed in reclame, hoewel hun aanwezigheid niet altijd te verklaren is. Bij het Engelse Cow & Gate is het de kern van de zaak om de allerkleinsten gelukkig te laten zijn, dus dan mag het. In hun eigen woorden: "We believe that the best part of parenting is seeing your little baby become […]

Video: ‘Digitaal pesten doet ook pijn’

Ook aan de andere kant van de wereld ondervinden veel jongeren de gevolgen van cyberpesten. In onderstaande video wordt opgeroepen om daar eens een einde aan te maken. Was het maar zo makkelijk. Aan aandacht voor het onderwerp in ieder geval geen gebrek. Wie wil meer weten over de Nederlandse situatie kan bijvoorbeeld terecht bij […]

Kortjes: Efteling, Bic-tablet, schoolfoto’s en meer (week 40, 2012)

Er komt zoveel nieuws voorbij waar ik niet over kan schrijven, dat ik de interessantste berichten uit andere bronnen wekelijks verzamel in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Pubers zijn niet zozeer blind voor gevaar – ze hebben een blinde vlek voor situaties waarvan de […]

Belgische steden heten dronken studenten welkom

Zowel in Gent als in Antwerpen is vorige maand een campagne gestart waarin vooroordelen over studenten bevestigd worden: ze drinken teveel en maken herrie. Toch zijn er natuurlijk genoeg redenen om ze een hartelijk welkom te geven. Dat hinken op twee gedachten zie je mooi terug in het advies dat Antwerpen meegeeft in onderstaande video: […]

Jeugdsentiment: gabbers in commercial Hi

Klanten van Hi kunnen een half jaar 'gratis' de muziekdienst Spotify Premium proberen, waardoor zij boelveel nummers van toen en nu op hun mobiel kunnen luisteren – ook Have You Ever Been Mellow van de Party Animals. De actie wordt onder andere gepromoot via deze vermakelijke commercial, waarin de één met meer plezier terugkijkt op de periode van happy hardcore […]

20 jaar Cartoon Network: 100 characters in 2 minuten

Cartoon Network bestaat deze week 20 jaar en viert dat met een 'muziekvideo' van 2 minuten waarin naar verluidt een kleine honderd characters van de zender voorbij komen. Je ziet Daffy Duck en Bugs Bunny en al die andere bekende figuurtjes. In een interview leggen de makers uit dat het niet meeviel om binnen deze tijdspanne te […]

Mediawijzer.net lanceert Mediawijsheid.nl

Mediawijzer.net* heeft vandaag, tijdens de start van de 'Week van de Opvoeding', de nieuwe site Mediawijsheid.nl gelanceerd. Deze biedt een online overzicht van de actualiteiten rondom mediawijsheid. Denk bijvoorbeeld aan Project X in Haren, online pesten, dreigtweets, mediaopvoeding en privacy. Mediawijsheid.nl is bedoeld voor iedereen die snel een overzicht wil hebben van actuele mediawijsheidthema’s, het […]

Amsterdams bureau in Rotterdam: ‘Jouw taal is niet zijn taal’

Duizenden jongeren in Rotterdam hebben een taalachterstand. Met straattaal hebben ze geen moeite, maar een keurige sollicitatiebrief gaat ze minder goed af, net als het begrijpen van de lesstof op school. Deze jongeren realiseren zich vaak niet hoe nadelig dit uitpakt voor hun verdere loopbaan. Met de campagne ‘Jouw taal, Zijn taal’ wil de gemeente […]

Lolbroeken van het dierenrijk sparen bij AH

Supermarktconcern Albert Heijn en het Wereld Natuur Fonds (WNF) lanceren na het succes van 2011 vandaag voor de tweede keer de Superdierenactie. Door het verzamelen van Superdierenkaartjes in een Dierenverzamel- en doeboek ontdekken vooral kinderen op een leuke manier hoe bijzonder dieren zijn en dat sommige diersoorten worden bedreigd. Dit jaar staan de lolbroeken van het […]

Wat zouden kinderen doen met vijf jaar extra tijd?

In een lijvig (sic) rapport (pdf) luiden Nike en een groot aantal andere organisaties de alarmbellen over het gebrek aan lichamelijke activiteit in het dagelijkse leven van tegenwoordig. Er is actie nodig: "If we reach children when they are young enough, before age 10, they can learn to love physical activity and sports for life. […]

Wat doe je als Gers Pardoel belt?

Leuke casebeschrijving in MarketingTribune deze week van de 'Gers Pardoel-campagne' van Gazelle. Ronald ter Braak, manager marketingcommunicatie van het fietsmerk, legt daarin uit hoe deze ontstaan is: "Gers Pardoel belde met de vraag of hij fietsen mocht lenen voor zijn videoclip bij zijn destijds nieuwe single Bagagedrager. Gazelle wordt genoemd in de tekst." Op zo'n […]

Kortjes: MySpace, lokpubers, Suske & Wiske en meer (week 39, 2012)

Er komt zoveel nieuws voorbij waar ik niet over kan schrijven, dat ik de interessantste berichten uit andere bronnen wekelijks verzamel in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: With the rebirth of MySpace, introduced by a slick video featuring Justin Timberlake, new owner Specific Media […]

Scholier ziet baankansen in gezondheidszorg, techniek & ICT

De sectoren gezondheidzorg, techniek en ICT bieden volgens Nederlandse jongeren de beste kansen op werk. Bij overheid, toerisme en transport schatten zij de baankansen een stuk minder rooskleurig in. Bij beroepskeuze gaan meisjes vooral voor sfeer en jongens voor het geld. Dit blijkt uit een groot onderzoek op Habbo en Hyves naar het oriëntatiegedrag van scholieren bij […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024