Vanochtend is het eerste lespakket over euthanasie officieel gelanceerd. Klas 5A, van docente Nederlands Lean Baas van het Hyperion Lyceum in Amsterdam-Noord, had de primeur. Volgens de initiatiefnemers waren de eerste reacties positief: de leerlingen toonden interesse, stelden vragen en deelden hun gevoelens en meningen over het onderwerp. De NVVE (Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig […]
De KNVB en The Walt Disney Company in Nederland zijn een samenwerking gestart voor de looptijd van drie jaar, met een optie voor nog twee jaar. Voor Disney is de voetbalbond de eerste strategische partner in Nederland en voor de KNVB is Disney een belangrijke partner om kinderen te bereiken. De twee partijen slaan de handen ineen […]
Leuke reclamecampagne van de Efteling om de mogelijkheden tot overnachten in vakantiepark Bosrijk of in het Efteling Hotel onder de aandacht te brengen! Uit een vijftal korte online video’s blijkt dat de verwondering ’s nachts gewoon doorgaat: de Vliegende Fakir kan zomaar aan je slaapkamerraam voorbij vliegen, de aanwezigheid van de moedige ruiters van Raveleijn zorgen […]
Voorafgaand aan het congres Trends in Kids- & Jongeren- & Familiemarketing interviewden wij Ilse van Rillaer, Brand Manager Wanagogo / Studio100. In dit interview deelt zij haar visie over connectivisme en hoe internet de marketing omtrent kids heeft veranderd. Daarnaast vertelt Ilse hoe kinderen volgens haar social media gebruiken en wat ‘verantwoorde kinderreclame’ is. Kids van […]
Het gebruik van XTC is de afgelopen jaren toegenomen, er lijkt sprake te zijn van normalisering van gebruik. Zo blijkt uit de Kerncijfers drugsgebruik 2014 van het Trimbos-instituut dat 12,5% van de jongvolwassenen tussen de 15 en 34 jaar wel eens XTC heeft gebruikt. Daarnaast is de gemiddelde hoeveelheid MDMA (de werkzame stof in XTC) […]
Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES MEER: Posters for Czech LGBT support organization Sbarvouven give a visual expression of how ‘in the closet’ lesbian and gay youth […]
Vanaf komende zondag starten kinderen massaal met het bouwen van nieuwe supermarkten, zo verwachten ze bij PLUS. Dan start namelijk de nieuwe PLUSBRiCKS-spaarcampagne. Klanten van de supermarktketen ontvangen gedurende negen weken speelgoedbouwstenen waarmee kinderen hun eigen droomsupermarkt creëren, waarin ze helemaal zelf de baas zijn. PLUSBRiCKS zijn naar verluidt kwalitatieve plastic speelgoedbouwstenen, die met de welbekende steentjes van LEGO te combineren […]
De Minions-commercial ter promotie van het Happy Meal van McDonald’s is de beste commercial van het jaar. Dit werd vandaag bekendgemaakt tijdens de ‘Identify Kids-dag’, georganiseerd door BrandDeli. De winnende commercial werd door een vakjury en kinderen gewaardeerd om het originele script en de creatieve uitvoering. Uit het juryrapport: “Over dit reclamescript is echt goed nagedacht. De […]
Splendid ChocolatesAltijd geslaagd, filmpjes van kinderen die iets voor het eerst doen. In deze commercial zien we ze in slow motion voorzichtige hapjes van pure chocolade nemen, maar op basis van de reacties zou je bijna denken dat het om spruitjes of andijvie gaat. Blijkbaar is het product te bitter, niet zoet genoeg. Het is […]
Ouders van Nu lanceerde vandaag in samenwerking met Bruna een gratis schooltas voor ouders met een kind dat naar de basisschool gaat. De tas bevat informatie, producten en aanbiedingen die te maken hebben met de veranderende omstandigheden die deze vaak enorm spannende gebeurtenis met zich meebrengt.Ouders van Nu heeft al een ‘Zwanger-box’ en een ‘Baby-box’ […]
Bij een nieuw schooljaar hoort een nieuwe outfit, een trendy tas en een toffe agenda. Bijna een kwart van de ouders (24%) vindt het belangrijk dat hun kind naar school gaat in de juiste kleding en de nieuwste gadgets bij zich heeft, zo blijkt uit recent onderzoek van kortingswebsite ActiePagina.nl in samenwerking met Panelwizard onder meer dan […]
Het nieuwe schooljaar is weer begonnen, en dus is het tijd om terug te gaan naar de routine van school. Dat betekent dat er ook weer lunchtrommels klaargemaakt moeten worden. Maar hoe ziet de gemiddelde lunchbox er in Nederland eigenlijk uit? Albert Heijn vroeg ouders en kinderen bij aanvang van dit schooljaar alles over de […]
Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES MEER: FOMO is making teens terrible drivers; teen drivers say they feel pressure to respond immediately to texts even while driving […]
Eén op de vijf ouders ervaart ongezonde traktaties van andere kinderen als belemmering bij het stimuleren van hun kind om gezond te eten en te drinken. Dat blijkt uit een onderzoek (pdf) onder 607 ouders met kinderen van 3 of 4 jaar, dat Motivaction heeft uitgevoerd in opdracht van het Voedingscentrum. De helft van de ouders geeft aan gezonde […]