Reden om te geloven in neuromarketing?

Als je de nieuwe Disney•Pixar-film Binnenstebuiten* bekijkt, leer je op een laagdrempelige manier de stemmetjes in je hoofd kennen. De emoties afkeer, angst, plezier, verdriet en woede zijn animatiefiguren die de 11-jarige hoofdpersoon advies geven, net zoals ieder ander geleid wordt door zijn of haar emoties. Leuk en leerzaam, want er zijn inzichten uit neurowetenschappelijk onderzoek toegepast. Die inzichten vormen niet alleen […]

VAD waarschuwt met leuk animatiefilmpje voor te jong alcohol gebruiken: ‘Begin niet te vroeg’

De helft van de -16-jarigen in Vlaanderen heeft naar verluidt nog nooit alcohol gedronken, maar dat aandeel moet nog verder naar beneden. VAD, het Vlaams expertisecentrum voor alcohol- en andere drugproblemen, heeft daarom een nieuwe campagnevideo gelanceerd, over alcoholgebruik bij minderjarigen. Het animatiefilmpje toont in een reeks korte, grappige situaties wat er allemaal fout kan […]

FNV Jong Vakantiewerkonderzoek 2015: ‘Jongeren verdienen steeds minder met hun vakantiewerk’

Ruim een miljoen jongeren gaan deze zomer aan de slag als vakantiekracht. Met gemiddeld 7,29 euro per uur verdienen jongeren minder dan voorgaande jaren, blijkt uit het Vakantiewerkonderzoek 2015 (pdf) van FNV Jong; de verdiensten dalen dit jaar naar het niveau van 2010. Opvallend is dat de meeste jongeren in de detailhandel werken, terwijl dit met gemiddeld €5,71 per […]

”Een dag niet geliked is een dag niet geleefd.”

Voorafgaand aan het congres Trends in Kids- & Jongeren- & Familiemarketing interviewden wij Jan Wichers (Commercieel Directeur) en Marjolein Bolk (Marketing Directeur) van Clear Channel Hillenaar. In dit interview delen zij hun visie over de jongeren van nu en de grootste verschillen ten op zichte van andere generaties. Daarnaast leggen ze uit hoe internet de marketing omtrent […]

Kortjes: Samsung’s surfspot, Marshall’s smartphone‏, Facebook’s muziekvideo’s, en meer (week 29, 2015)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES MEER: Were you aware that American Girl devotees are, as we speak, posting hundreds and hundreds and hundreds of lovingly […]

Ondertussen.nl: ”Jongeren hebben alle kennis in hun broekzak zitten”

Voorafgaand aan het congres Trends in Kids- & Jongeren- & Familiemarketing interviewden wij David Barens (Co-founder) en Agnès Nederhof (Hoofdredacteur) van Ondertussen.nl. In dit interview delen zij hun visie over de jongeren van nu en de grootste verschillen ten op zichte van andere generaties. Daarnaast leggen ze uit hoe internet de marketing omtrent jongeren heeft […]

Nieuwe media, nieuwe wereld

Voorafgaand aan het congres Trends in Kids- & Jongeren en Familiemarketing interviewden wij Steven Pont. Steven is oud-onderwijzer en ontwikkelingspsycholoog. Hij is o.a. bekend van tv & radio, columnist en schrijver van verschillende boeken op het gebied van kinderen & jeugd therapie. Steven heeft een verfrissende en actuele kijk op de belevingswereld van kinderen & […]

Verschil tussen jongeren van 10 jaar geleden en nu?

Bij TrendsActive doen we onderzoek naar sociaal-culture trends. Daarbij onderzoeken we generaties. De ‘jongeren’-generatie is voor ons de Millennial-generatie, geboren tussen 1980 en 1995. De tiener-generatie is nog vol aan het ontwikkelen, opgroeien en veranderen. Daarin zien we een aantal belangrijke verschillen tussen Millennials als tieners van toen en de Digital Teens als de tieners van […]

NS organiseert opnieuw ‘Tienertoer Challenges’, nu met vloggers Furtjuh & Jiami

De campagne met Nick & Simon vorig jaar was een succes, en dus krijgt deze nu een vervolg. Voor 12- t/m 18-jarigen organiseert de NS deze zomer opnieuw drie weken lang #NSTienertoer Challenges op Twitter. Tijdens de campagne kunnen jongeren dagelijks NS Tienertoer-tickets winnen door mee te doen aan diverse opdrachten. Voor de 2015-editie zijn de populaire vloggers Furtjuh en […]

Iris Heijmans (War Child): ”Kinderen zijn makkelijker direct te bereiken”

Voorafgaand aan het Trends in Kids- & Jongeren en Familiemarketing event interviewden wij Iris Heijmans, Teamleider kids & scholen bij War Child. We vroegen haar onder meer naar de belangrijkste verschillen tussen de kids van nu en 10 jaar geleden. Daarnaast geeft ze antwoord op het gebruik van social media bij kids en is ze […]

Campagne voor eenvoudige ingreep om levens te redden: ‘Maak een kind aan het huilen’

Je herinnert je wellicht de fotoserie End Times, bijzonder fraaie portretten van huilende kinderen. Het werd fotografe Jill Greenberg niet in dank afgenomen dat ze de lollies van de kleintjes afpakte om tranen op te wekken, want kinderen opzettelijk laten huilen, dat kan écht niet. Toch is dat juist het uitgangspunt van een opvallende campagne voor Doctors of […]

In China waarschuwen ze met een knipoog voor online kinderlokkers‏

In China werden vorig jaar meer dan 260.000 tieners slachtoffer van vreemdelingen die online iets kwaads in de zin hadden. In een serie printadvertenties wordt getoond dat er achter vriendelijke smileys zomaar een duister persoon schuil kan gaan — sterk beeld. Gelukkig biedt de afzender van de uitingen, Baidu Security, ouders aan om te helpen bij het […]

Interpolis wil rijvaardigheid jongeren vergroten met Auto Experiment

Jaarlijks vinden in Nederland circa 100.000 verkeersongevallen plaats. De kosten op jaarbasis bedragen voor Nederland 12,5 miljard euro. Jongeren tussen 18 en 25 jaar maken 5 tot 7 keer meer kans* op een verkeersongeval met de auto ten opzichte van ervaren automobilisten van 30-59 jaar (ouderen boven de 75 jaar zijn de meest kwetsbare bestuurders; voor hen […]

Coca-Cola • Happiness

Tijdens het congres Trends in Kids-, Jongeren- & Familiemarketing op 29 september gaat Kevin Thompson (Joint MD bij Tapestry) in op de Coca-Cola case: Why Generation Z is Choosing Happiness. Daarbij staan de volgende 3 elementen centraal: What happiness means to young people today How this differs from previous generations How society inhibits and supports […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024