[Recensie] Herman Konings’ trendboek ‘De tafel van 7’ in 14 oneliners

Trendwatcher Herman Konings heeft wat met het geluksgetal 7, en dus wilde hij zijn nieuwe boek de numerieke titel 14 geven, verwijzend naar onder andere dit nieuwe jaar. Zijn uitgever vond dat echter te saai, waarna een compromis werd gevonden in De tafel van 7.* Imho ook geen sterke titel, maar -om maar met de deur […]

SPAR wil lunchen een feestje maken met LEGO-spaaractie

De eerste spaaractie van 2014 is een feit. Sinds 2 januari sparen boodschappers bij SPAR en Attent voor een lunchbox en drinkfles van LEGO. De klanten van de supermarktketens ontvangen één zegel bij elke vijf euro besteding aan boodschappen. Daarnaast zijn er specifieke actieproducten waarbij een extra zegel wordt verstrekt. Bij een volle spaarkaart van 20 zegels en een bijbetaling van […]

Kortjes: Disney Fantasy, Whopper Sellout, DreamTab, Letter for the King, Keek, en meer (week 1, 2014)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: To celebrate the 20th anniversary of their Disney Fantasy Shop, Japanese retailer Belle Maison is releasing Disney princess bra and […]

Coca‐Cola laat zien dat nieuwe jaar nieuwe kansen biedt, in nieuwe ‘Reasons to Believe’-campagne

Als het aan de Nederlandse jongeren ligt, wordt 2014 een goed jaar. Maar liefst 70% kijkt uit naar 2014 en is optimistisch over wat het nieuwe jaar zal brengen. Een opvallend positieve instelling, aangezien slechts 16% terugkijkt op 2013 als een goed jaar voor Nederland in het algemeen. De Nederlandse jongeren laten hun toekomstbeeld hier […]

Videoclip bij single ‘Prinsessia’ als voorproefje nieuwe Studio 100-serie ‘Prinsessia’

Studio 100 is druk bezig met de productie van de gloednieuwe televisieserie ‘Prinsessia’, die boordevol muziek zit. Het is nog even wachten op de eerste beelden uit de serie zelf, over vijf prinsessen in een prinsessenschool, maar van de muziek kan alvast een voorproefje worden gegeven. De vijf hoofdrolspelers in deze gloednieuwe serie voor Zappelin […]

Kortjes: Geardo, Snapchat, Noah, Santa, Primo, Voicie, en meer (week 52, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: In the past, crafting and ‘doing it yourself’ seemed to be reserved for grandmas and middle aged women book club […]

Binnenkijken met IKEA: ‘Elke keer als je de deur opent…’

Op een of andere manier werkt het altijd goed, zo’n concept waarin een leven aan je voorbijtrekt in een commercial. Ook in deze nieuwe tv-spot van IKEA uit Litouwen. Een deur blijkt niet zomaar een deur, maar een toegangspoort tot allerlei herinneringen, waar in gedachten wie je was en wie je bent geworden samenkomen. En als […]

Jongerentrends 2014 volgens YoungWorks: ‘Zelfbewustzijn, eigenzinnigheid en authenticiteit nieuwe statussymbolen’

Elke Kerstvakantie publiceert YoungWorks een leuk lijstje met jongerentrends voor het volgende jaar, gebaseerd op eigen onderzoek en input vanuit een trendteam bestaande uit enkele early adopters (14-25 jaar). Deze keer lijkt het meer een generatieschets van wat al gaande is dan een voorspelling van iets compleet nieuws. Geconcludeerd wordt dat het doen en laten van de jeugd van tegenwoordig zich kenmerkt zich […]

LEGO-fans kunnen ‘The LEGO Movie’ naspelen met nieuwe productlijn

Sinds de aankondiging halverwege 2012 kijken fans er al naar uit (onderstaande Nederlandstalige trailer staat reeds zes maanden online), maar vanaf 12 februari 2014 is The LEGO Movie dan eindelijk te zien in de Nederlandse bioscopen. In deze originele 3D computeranimatie speelt Emmet de hoofdrol. Dit doorsnee en braaf LEGO-minifiguurtje wordt door een misverstand aangezien voor […]

Kortjes: 50 jaar speelgoed, social media in 2013, megatrends voor 2014, en meer (week 51, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Advice on how to market to Millennials from the last 12 months: get personal, don’t take yourself seriously, embrace the mushy […]

McAfee-onderzoek: ‘Ouders onvoldoende op de hoogte van online activiteiten kinderen’

Een Europees onderzoek*, onder meer in Nederland, door onderzoeksbureau Atomik Research in opdracht van McAfee, legt de discrepantie bloot tussen wat tieners online uitspoken en wat hun ouders dénken dat hun kroost doet. Veel Nederlandse tieners bekijken -bewust of onbewust- content die voor hen ongeschikt is, terwijl ouders er het volste vertrouwen in hebben dat hun kind […]

Horeca voert campagne tegen straatroof: ‘Ben jij het waard om beroofd te worden?’

Om het aantal straatroven, overvallen en diefstallen in horecagebieden terug te dringen, hebben Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en het ministerie van Veiligheid en Justitie de handen ineen geslagen. Met de lancering van een bioscoopspot, een poster en een (mobiele) website is deze week het startschot gegeven van de campagne ‘Ben jij het waard om beroofd te […]

Jaarrapport 2013 Landelijke Jeugdmonitor: ‘Bijna 5 miljoen jongeren in Nederland’

Het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en het Centraal Bureau voor de Statistiek hebben gezamenlijk het Jaarrapport 2013 Landelijke Jeugdmonitor (pdf) gepubliceerd. De inhoud is gebaseerd op cijfers die op de website landelijkejeugdmonitor.nl staan. De uitgave presenteert actuele gegevens en relevante ontwikkelingen over jongeren, verdeeld over zeven thema’s: jongeren in de bevolking, gezinssituatie, gezondheid, onderwijs, van […]

Audi vertelt geschiedenis in fraai geïllustreerd kinderboek

De Amerikaanse ontwerpstudio Mattson Creative maakte een fraai prentenboek, waarin op 28 pagina’s met minimalistische illustraties de geschiedenis van Audi wordt verbeeld. Achter de titel It Couldn’t Be Done gaat een mooie moraal schuil, iets dergelijks als kan-niet-bestaat-niet. Dichter Edgar Guest schreef de tekst in 1916, maar past volgens de Audi-marketeers perfect bij alles waar […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2025