In Engeland was A Film About a Smile al een tijdje te zien met Thomson als afzender, en sinds deze maand wordt deze ook gebruikt in Nederland, door Arke — een ander merk van de TUI Group. In de video speelt Miles de teddybeer de hoofdrol. Miles zit een beetje vast in een dagelijkse sleur, maar gelukkig wordt ie […]
Hoe informeer je tieners van 13-18 jaar over de regels rondom vakantiewerk? In opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) zette Bex*communicatie afgelopen jaar vol in op co-creatie met jongeren. Op zomerfestivals werd content gecreëerd. De doelgroep deelde door middel van film hun eigen verhalen, vragen en tips met betrekking tot vakantiewerk. Deze video’s werden […]
Na Puberbrein Binnenstebuiten (hoe jongeren zich tussen hun 10e en 25e ontwikkelen — ruim 50.000 keer verkocht!) en Over de Top (over talentontwikkeling van jongeren) is Motivatie Binnenstebuiten (het geheim achter gemotiveerde pubers, enthousiaste leerlingen en gedreven studenten) een logische opvolger waarin veel kennis uit de eerste twee publicaties samenkomt. Huub Nelis en Yvonne van Sark van jongerencommunicatiebureau YoungWorks gaan […]
Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Young adults born in the last 30 years never lived without the Internet or cell phones, they can’t imagine not […]
Uitgaanscentrum Time Out te Gemert is uitgeroepen tot beste discotheek van Nederland door jongerensite PlanetZone. De crew, bestaande uit Aaron Alves, Diego Smits, Laurens Pleiter, Mehmet Ozdemir en oprichter en eigenaar Noud Thoonen bezochten de afgelopen vier weken de vier genomineerde discotheken: Chez (Marknesse, Flevoland), Time Out (Gemert, Noord-Brabant), Fox (Stadskanaal, Groningen) en Lucky (Rijssen, Overijssel). Het is de tweede […]
Marketingonderzoek en –adviesbureau TwinQ heeft een grootschalig en diepgaand kwalitatief en kwantitatief onderzoek* uitgevoerd naar de belevingswereld van kinderen en jongeren anno nu, en ik mag hier exclusief de resultaten uit het deel over media met je delen. Eerder zag je al overzichten van de populairste games en de meest geliefde apps en hieronder zetten we de favoriete tv-programma’s onder elkaar. Naast het tv-kijken blijkt dat […]
Jongeren zijn bereid meer risico’s te nemen dan werknemers uit andere leeftijdsgroepen. Bovendien zijn ze optimistischer over hun toekomst op de arbeidsmarkt. Dit blijkt uit Op weg naar beter (pdf), een jaarlijks arbeidsmarktonderzoek* van carrièresite Monsterboard, gehouden onder meer dan 1.000 respondenten. Hoewel jongeren zwaarder door de crisis getroffen lijken, schatten zij hun eigen positie op […]
Komend voorjaar brengt speelgoedbedrijf Big On Toy Innovation (BOTI) het speelgoed van Pieter Post, de meest bekende postbode van de wereld, naar Nederland. Vanaf maart 2015 kunnen kinderen meegaan op Pieter’s postronde en met alle bewoners van Groenbeek avonturen beleven. Naast de diverse figuren uit de serie, zijn de voertuigen beschikbaar waarmee Pieter de post […]
December, lijstjestijd. Er verschijnen momenteel zoveel terugblikken op 2014 en voorspellingen voor 2015 dat het wellicht wel weer zo handig is om de beste overzichten op een rijtje te zetten. Een lijstje van de lijstjes dus. Wat zijn de trends voor komend jaar als het gaat om bijvoorbeeld jongeren, technologie of kleur? Nemen robots en […]
Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: France’s Open Toys project could make vegetables more enticing for kids by using 3D printed parts to turn them into […]
Wat beweegt de Nederlandse jeugd en de jongvolwassenen (10-29 jaar) in 2015, het jaar van de geit? Voor het negentiende(!) jaar in successie door ondergetekende samengesteld*, presenteert MarketingTribune op basis van 89 onderzoeken, artikelen, dossiers, expert-input en fingerspitzengefühl acht nieuwe ‘Jongereniconen’, handig verdeeld over thema’s. Anticipeer op vloggen, het bouwen aan nieuwe betekenissen, de Ocolus […]
Het jaarlijkse trendlijstje van YoungWorks ziet er dit jaar anders uit dan voorheen. Op de webpagina Young Uncovered geeft het bureau voor jongerencommunicatie voorbeelden van het vaak komische, soms opzienbarende, maar altijd boeiende gedrag van de jeugd als basis voor een kennismaking met de mentaliteit van jongeren in 2015. Wat doen ze, wat denken ze en wat willen ze? Niet met de pretentie […]
Marketingonderzoek en –adviesbureau TwinQ heeft een grootschalig en diepgaand kwalitatief en kwantitatief onderzoek* uitgevoerd naar de belevingswereld van kinderen en jongeren anno nu, en ik mag hier exclusief de resultaten uit het deel over media met je delen. Vorige week zag je al een overzicht van de populairste games en in deze tweede post volgen de meest geliefde apps. Grofweg kan gesteld worden dat bij […]
Het Nederlandse sociale netwerk LiveCrew ziet zijn ledental met de minuut groeien, nu steeds meer Nederlanders een alternatief zoeken voor Facebook. De commotie en groeiende zorg omtrent de aangekondigde nieuwe (privacy-)voorwaarden van Facebook lijkt een kleine exodus teweeg te brengen richting alternatieve sociale netwerken. Eerder dit jaar profiteerde het Amerikaanse Ello.co al van de aangepaste […]