Hoe LU Princeland door Opvallers tot leven werd gewekt!

Hoe wek je een online 3D wereld tot leven? Dat was de vraag waarmee Mondelez bij Opvallers aanklopte. Ter promotie van LU Prince werd het splinternieuwe LU Princeland gelanceerd (http://www.LUprinceland.com/); een interactieve 3D wereld waarin kids samen met de Prince en zijn vriendjes online de spannendste avonturen beleven. In deze blogpost lees je hoe Opvallers […]

Waarom looming zo’n hype is

In Amerika is de hype alweer over zijn hoogtepunt heen, maar in Nederland zijn kinderen nog volop aan het loomen. Niet alleen met de welbekende gekleurde elastiekjes, maar ook met geur-, glitter en glow-in-the-dark-elastiekjes. De loombands en bijbehorende loomborden zijn niet aan te slepen en menig ouder loopt met een fel gekleurd armbandje rond. We […]

Fashionista lanceert printspecial en internationale iPad-app met YouTube-celebrity Nikkie Tutorials

Bijna de helft van de jonge meiden maakt maandelijks een make-uplook van een beautyblogger na en eenzelfde aandeel neemt zelfs eerder tips van een beautyblogger aan dan van een visagist. Dit blijkt uit onderzoek* van het magazine Fashionista. Het tijdschrift lanceerde vandaag in samenwerking met de internationale YouTube-celebrity Nikkie Tutorials de printspecial Make-Up by Nikkie Tutorials (€4,95) en een […]

[WK-actie] Jumbo verloot kinderjuichpakjes: ‘Voor de kleine donders’

In aanloop naar het WK Voetbal konden klanten van Jumbo sparen voor een juichpak, een WK-variant van Roy Donders‘ bekende huispakken. Dankzij deze actie signaleerde de supermarktketen een drukte in haar winkels die vergelijkbaar is met de dagen voor Kerst. Jumbo werd overdonderd door de enorme run op de kwart miljoen juichpakken, die in no time waren uitverkocht. Daarna waren in de […]

Onderzoek InSites: ‘In reclame voor kinderen moet product centraal staan, bij jongeren creatief idee’

Eerder deze maand organiseerde de Belgische tak van Viacom een evenement — Identify Kids / Identify Youth — waar onder andere twee prijzen werden uitgereikt. De award voor de beste commercial voor kinderen (8-12 jaar) ging naar Kellogg’s (Tresor-spel), en voor de beste spot voor jongeren (15-24 jaar) werd VLAM (BOEM Patat) bekroond. Deze filmpjes werden het […]

Kortjes: Ronald McDonald op slee, losbandig in Gouden Eeuw, Robijn met Zwitsalgeur, en meer (week 25, 2014)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Cartoon Network is reviving the animated Powerpuff Girls franchise for a new series slated for a 2016 debut including a licensing […]

Pinkpop was festival van NIX, dankzij Happy Drinks van Trimbos-instituut

Lekker drinken en lol hebben zonder alcohol, dat is de missie van de Happy Drinks die het Trimbos-instituut en Pierre Wind drie jaar geleden introduceerden — onderdeel van de jongerencampagne weerbaarheid en drinken, roken, blowen: Meer lol met self control. Om alcoholvrij spannender te maken ontwierp de overenthousiaste chefkok alcoholvrije dranken met een kick en speciale twist  (denk aan ingrediënten […]

Innocence in Danger schreeuwt online gevaren om ouders wakker te schudden

En weer weet non-profit organisatie Innocence in Danger de aandacht te trekken met een campagne die waarschuwt voor de gevaren van het grote boze wereldwijde web. De beelden uit de printadvertenties (hieronder te zien) zijn echter opnieuw zo naar, dat de doelgroep ouders waarschijnlijk eerder snel zal wegkijken dan zich verdiepen in het idee achter […]

Philips lanceert familiespel over 100 jaar Philips-uitvindingen: ‘Mission Eureka’

Vorige week is Mission Eureka gelanceerd, een interactief Philips Research-avontuur voor kinderen en volwassenen in het Philips Museum in Eindhoven. Gebaseerd op belangrijke Philips-uitvindingen door de jaren heen biedt het innovatieve familiespel een ontdekkingstocht op zoek naar de techniek achter deze innovaties. Hoe werkt een lamp, wat doet röntgenstraling en wat houdt opereren zonder snijden in? Mission Eureka is een […]

Kortjes: Ikea’s ochtendmomenten-rapport, Dove’s vaderdag-commercial, PSY’s nieuwe single, en meer (week 24, 2014)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Ikea released a report analyzing the morning habits of people in eight major cities, breaking down everything from how early […]

JIM Youthlab 2014: ‘Jongeren zijn ondernemende generatie’

Voor de zesde keer op rij organiseerde de Vlaamse jongerenzender JIM het jaarlijkse jongerenonderzoek*. Uit de 2014-editie blijkt dat maar liefst één op de drie (33%) van de ondervraagde jongeren van zijn passie ook zijn beroep wil maken, 6% daarvan ontwikkelt deze passie bovendien al volop op professioneel niveau. De huidige generatie jongeren is duidelijk een ondernemende generatie: […]

Inholland vraagt eindexamenleerlingen hun toekomst te checken bij Facebook-vrienden: ‘Geslaagd! En nu?’

Deze week hoorden havo-en vwo-leerlingen of zij geslaagd zijn. Het perfecte moment voor Inholland om haar Facebook campagne ‘Geslaagd! En nu?’ te lanceren. Digitaal bureau 3sixtyfive is verantwoordelijk voor het concept en ontwikkeling van de campagne die inhaakt op het euforiemoment van geslaagde eindexamenleerlingen en hen uitdaagt met de toekomstvraag. Er werd voor Facebook gekozen als campagnedrager, […]

Onderzoek Panteia: ‘Je kind groenten geven die je zelf niet lust, voelt aan als pesten’

Ouders geven hun kind niet wat ze zelf niet lekker vinden. Onderzoeksbureau Panteia voerde onderzoek* uit onder moeders met kinderen tussen de 6 maanden en 2 jaar. Hieruit blijkt dat de groenten die moeders (of vaders) zelf niet eten, ook niet gegeten worden door hun kinderen. Hierdoor ontstaat een negatieve spiraal in het eetgedrag van ouders en […]

Drie gezinnen filmen zichzelf voor real-life videocampagne Ouders van Nu

Crossmediaal platform Ouders van Nu is een online campagne gestart met real-life filmpjes van gezinnen. In de video’s filmden de ouders zichzelf en hun kind(eren) op grappige, dramatische en ontroerende momenten. De video’s duren 1 minuut en zijn voor ouders herkenbaar en vaak hilarisch: gebakkelei aan tafel met een hittepetit-peuter die echt niet wil eten, huiveren bij […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2025