In 190 landen probeert Fanta de wereld wat speelser te maken. Onder het motto 'Play Fanta' is een op tieners gerichte campagne gelanceerd waarin het digitale animatieverhaal Saving the Source centraal staat. In de negen hoofdstukken – vol games (én de merkattributen 'oranje' en 'bubbels') – moeten leeftijdsgenoten van de doelgroep de mogelijkheid om te kunnen spelen redden. […]
Wat een mooie korte film over vriendschap, die nieuwe tv-spot voor Robinsons, sterk inspelend op de waardering voor echte aandacht. Kinderen die samen genieten van het buitenspelen en dan hun dorst lessen met een glas fruitlimonade; positieve emoties, een verrassende wending, het product duidelijk in beeld – reclame zoals reclame hoort te zijn. Maar dan verschijnt de pay-off […]
Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: The phrase 'debt management' doesn't exactly scream 'horror film', but that's the unusual route that New York-based agency SS+K took […]
Dierentuinen en reclame zijn een geslaagde combinatie. Er zijn in de parken meer dan genoeg aanknopingspunten om creatief op los te gaan, en er is dan ook al heel wat fraai werk gemaakt. In de meeste gevallen spelen de 'wilde' dieren de hoofdrol, vanzelfsprekend. Maar dat hóeft niet. In twee nieuwe commercials voor Bratislava ZOO […]
X-Travel is al jarenlang een populaire aanbieder voor jongerenvakanties naar de bekende vakantie-oorden. X-Travel wil graag meer in contact komen met de doelgroep en grotere merkvoorkeur realiseren. Daarom startten we een actie waarbij jongeren zes weken lang, elke week een vakantie konden winnen. Op deze manier hoopten we een goede fanbase op te bouwen binnen […]
Het was niet een heel gewaagde voorspelling die meerdere trendwatchers al een tijdje verkondigen: de opkomst van kleding die aangepast wordt aan de technologie van tegenwoordig. Goed voorbeeld daarvan is het Amerikaanse jeansmerk I/O Denim, dat de I/O Pocket™ introduceert – een extra zakje waardoor ook in een 'slim fit'-spijkerbroek een iPhone of Android-toestel past. De […]
Zo'n vier jaar geleden leerde ik Pedro de Bruyckere 'kennen' via zijn boek Is het nu Generatie X, Y of Einstein? (samen met Bert Smits geschreven) en het bijbehorende, gelijknamige weblog. In een onnavolgbaar en jaloersmakend tempo zijn er inmiddels véél meer blogposts (nu ook in het Engels), presentaties en tweets online verschenen. Meest recente boek is Jongens […]
Emoties spelen een belangrijke rol in het sturen en activeren van gedrag, zo ook bij koopbeslissingen. De marketeers van Coca-Cola beseffen zich dat als geen ander. En dus zien we in deze nieuwe commercial hoe liefde op het eerste gezicht tussen twee tweens eruit ziet. Een spot – zo zoet – om verliefd op te worden, noemen […]
Binnenkort gaat in Nederland Scary Movie 5 in première. Filmdistributeur Entertainment One zocht een spraakmakende manier om deze humoristische film bij Nederlandse jongeren onder de aandacht te brengen. In samenwerking met jongerencommunicatiebureau Red Chocolate werd een speciale Scary Movie-prank uitgevoerd tijdens een speciaal hiervoor georganiseerde voorpremière. In onderstaande video is te zien hoe YouTube-influential Milan […]
Elke maand voelen we twee jongeren uit het Red Chocolate TrendSquad aan de tand. Wat zijn opvallende trends? Wat is goede reclame en welke merken zijn hot bij jongeren zoals zij? Deze ervaringsdeskundigen geven antwoord: Tessa, 16 jaar, zit in het laatste jaar VMBO-TL op het Jan Tinbergen College in Roosendaal. Ze houdt van schrijven, […]
Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Coca-Cola is launching a new teen-focused digital campaign that will span across 61 websites to "explore the world of ahh", with […]
Naar jaarlijkse traditie heeft de Belgische jongerenzender JIM opnieuw een grootschalig jongerenonderzoek* uitgevoerd, deze week gepresenteerd tijdens de vijfde editie van het evenement JIM Youthlab. De eerste conclusie is dat negen van de tien Vlaamse jongeren gelukkig zijn, wat vorig jaar ook al uit het onderzoek kwam en nu des te meer bevestigd wordt, ondanks de […]
Het 'iCrazy'-coververhaal van Newsweek vorig najaar zorgde voor flink wat ophef. De verslaving die we ervaren om continu online en verbonden te zijn om niets te missen verandert onze hersenen en kan leiden tot een paniekaanval of depressie. Tot zover het slechte nieuws. Kijk eens hoe fraai Felipe Luchi het gevoel – 'gevangen' want continu je smartphone […]
Met de ‘Helm op je hoofd’-campagne vragen Shell en Veilig Verkeer Nederland (VVN) aandacht voor het dragen van een fietshelm door kinderen in het verkeer, ter bevordering van hun verkeersveiligheid. Op acht basisscholen worden deze week interactieve workshops gegeven aan kinderen uit groep 3 en 4 om het imago van de fietshelm te verbeteren en […]