One Direction lanceert ‘Our Moment’-parfum met fruitige commercial

Move over, Beliebers. In 2013 is One Direction dé boyband waarvoor meisjes gillen en andere gekke dingen doen. En aangezien Justin Bieber een tijd geleden al een luchtje onder de naam ‘Someday’ op de markt had gebracht, kon 1D natuurlijk niet achterblijven. Dus is er nu het eau de parfum ‘Our Moment’, met One Direction als afzender. Nog […]

Niemand stopt zoveel emotie in een kauwgomverpakking als Wrigley

Het schijnt niet zo goed te gaan met de verkoop van kauwgom. Analisten noemen een beperkter budget van jongeren, de concurrentie van andere snacks en het niet goed passen in skinny jeans(!) als oorzaken van de dalende cijfers. De marketeers van Wrigley proberen daar wat aan te doen met deze mooie commercial voor het merk […]

Het grote J/M-onderzoek 2013: ‘Ouders onderschatten seksueel gedrag van hun kind’

In onderzoek* van J/M voor Ouders naar de seksuele opvoeding in Nederland deden ouders uitspraken over het seksuele gedrag van hun kinderen van 4 tot 17 jaar. De seksuele belangstelling van kinderen wordt behoorlijk onderschat; het verschil tussen wat wij dénken dat onze tieners doen en wat zij in werkelijkheid doen is groot. Ook heeft 85% van de ouders […]

Verdwaalde Globe Troetels in PLUS-supermarkten

Een succesvolle spaaractie op herhaling: de Troetels zijn terug. Dit keer zijn het Globe Troetels (volgens het persbericht lijken ze net echt en zijn ze lekker aaibaar door hun fluweelzachte vachtje), want ze leven verspreid over de hele wereld. Ze zijn alleen flink de weg kwijt. Zo kan de keizerspinguïn bijna zwemmen in het zweet en […]

Kortjes: gameboyrug, spacescooter, Wie is de Mol Junior, vers water, en meer (week 31 t/m 34, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks* in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Over-protective mothers are creating a generation of ‘cotton wool kids’ by actively encouraging children to play indoors; most children now […]

Nibud-onderzoek: ‘70% van de kinderen op de basisschool krijgt zakgeld’

Het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) vindt dat in principe ieder kind zakgeld nodig heeft, omdat het daarmee leert omgaan met geld. Het instituut adviseert om rond zes jaar met zakgeld te beginnen. Uit het Nibud Kinderonderzoek 2013* (pdf) blijkt zo’n 45% van alle vijfjarigen al zakgeld te krijgen. Het Nibud is verrast over dit hoge percentage en had niet […]

[opleidingen] Speciale opleiding jongerenmarketing

Er zijn veel algemene marketingopleidingen te volgen waarin je leert hoe je je doelgroep bereikt, welke (online) mediakanalen je hierbij het beste in kunt zetten, hoe je succesvolle marketingacties ontwikkelt etc. Maar een opleiding volledig gericht op de marketing- & communicatieaanpak specifiek voor de doelgroep jongeren is er nog niet. Dit terwijl deze doelgroep om […]

Kinderen op vakantie 2,5 uur per dag aan scherm gekluisterd; slechts 22% zonder digitaal vermaak op reis

De Nintento DS heeft het pingpongen vervangen, de ansichtkaart aan oma is nu een Instagram-foto op Facebook, het nachtelijke vossenspel heeft plaats gemaakt voor online gamen met de achterblijvers in Nederland en een gesloten zwembad op de camping is tegenwoordig minder erg dan een goed wifi-signaal in de voortent. Uit recent onderzoek* van het Haarlemse crossmediabureau EtopiaBdB, gehouden […]

The Hague Idiots vieren schoolvakantie met demo en video: ‘School’s Out!’

Kasper, Jens, Anthony en Dylan zijn gemiddeld 13 jaar, komen uit Den Haag en treden op onder de bandnaam The Hague Idiots. Muziek maken ze niet met een computer, maar met gitaren en drums – in de traditie van Blink 182, Green Day en The Red Hot Chilli Peppers (zelf omschrijven ze het als ‘Superfreakinawesome Happy Punk […]

Kortjes: seksualisering van speelgoed, realityserie via sociale media, radioactieve fontein van de jeugd, en meer (week 30, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Speelgoed is nu óf voor 
jongens, óf voor meisjes; is het eigenlijk niet raar dat speelgoed voor meisjes van een […]

Schooltrends 2013 volgens V&D: ‘Traditionele en digitale schoolspullen gaan hand-in-hand’

Laptops, smartphones en tablets zijn niet meer weg te denken uit het leven van een middelbare scholier. Bijpassende schoolspullen als tablet- en smartphonecases, usb-sticks, laptoptassen en oor-/hoofdtelefoons zijn dan ook gewilde items voor het nieuwe schooljaar. De verschillende ontwerpen, prints en modellen van de items, vaak met een grappige knipoog, zorgen voor een eigen statement. […]

Cartoon Network en LEGO lanceren ‘Mixels’, nieuwe characters in cartoons, speelgoed en game

Toen entertainmentbedrijf Cartoon Network interesse toonde in het creëren van originele content gebaseerd op de inherente waarden van het LEGO-spel, was speelgoedfabrikant LEGO bezig om de mogelijkheden voor een nieuw concept met kleine wezens te onderzoeken. De twee bedrijven bundelden hun krachten, met ‘Mixels als resultaat’. Het nieuwe merk, gepland voor lancering in 2014, is ontwikkeld door een […]

Nationaal Stage Onderzoek 2013: ‘Student wordt zonder reden afgewezen voor een stageplaats’

Bijna een kwart van de Nederlandse studenten wordt zonder reden afgewezen voor een stageplaats waarop zij hebben gesolliciteerd, zo blijkt uit het Nationaal Stage Onderzoek 2013*. Waar bijna een kwart van de studenten (22,3%) aangeeft wel eens zonder reden te zijn afgewezen voor een stageplaats, geeft ook ruim een derde van de studenten (35,1%) aan wel […]

[Modetaal] Creepers? Statement nail? Megging? Jongens hebben geen idee waar meisjes over praten

Leuke straatvraag in de nieuwe editie van Fashionista Magazine. Het tijdschrift vroeg aan vier jongens waar zij aan denken bij creepers, pailletten, de statement nail en meer. De verwachting dat jonge mannen wat minder bekend zijn met modetermen dan jonge vrouwen werd bevestigd. Hoewel het voor hen bedoeld is, weten ze bijvoorbeeld niet wat een megging […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2025