Oreo trekt aandacht met optische illusie in printadvertentie

Oreo is goed bezig als het gaat om creatief mediagebruik. De makers van 'milk's favorite cookie' bewezen al de kracht van sociale media te begrijpen (denk aan de snelle inhaker op de Super Bowl-blackout en de geweldige reactie op een uitdaging van Kitkat). Maar ook in de traditionele media weet Oreo van wanten. Onderstaande advertentie […]

Hoogvliet viert verjaardag met grootste lokale plaatjesactie van Nederland: ‘Clubtoppers’

Hoogvliet bestaat dit jaar 45 jaar. Dat wordt gevierd met de grootste lokale plaatjesactie van Nederland. In alle Hoogvliet-supermarkten kunnen boodschappers vijf weken lang plaatjes sparen van de leden van een sportvereniging uit de eigen omgeving. Aan iedere winkel zijn één of meerdere sportverenigingen verbonden, variërend van voetbal en hockey tot handbal, korfbal, basketbal, volleybal, […]

Kortjes: 104 leerzame apps & sites, eerste 1500 km goud waard, 19% chlamydia, en meer (week 15, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: The Touch-Screen Generation: young children—even toddlers—are spending more and more time with digital technology. What will it mean for their development? […]

Coop deelt Troon Tattoos van Henk Schiffmacher uit: ‘Zet Willem Alexander op je schouder’

Oranjegezinde klanten van Coop worden geholpen om hun waardering voor het koningshuis te laten zien. Van 19 tot 29 april deelt de supermarktketen namelijk Troon Tattoos uit, ontworpen door niemand minder dan Henk Schiffmacher. Bij tien euro aan boodschappen krijgen boodschappers twee plakplaatjes. In totaal zijn er 10 tattoos te sparen, allemaal met de komende troonswisseling als thema. Daarnaast wordt er in […]

Da’s nog eens een samenwerking van sterke merken: Ferrari-raceauto’s van LEGO sparen bij Shell

Shell, LEGO en Ferrari brengen samen een collectie van zes unieke LEGO Ferrari’s op de markt. Vanaf woensdag 10 april 2013 is de verzamelserie bij elk bemand Shell tankstation in Nederland te verkrijgen. Klanten die minimaal 20 liter brandstof tanken of vijf euro in de shop besteden, kunnen zo'n auto voor twee euro meenemen. Bij inlevering van […]

Rijksmuseum trots op cover van museumeditie Donald Duck

Vanmiddag is zakelijk directeur van het Rijksmuseum Erik van Ginkel verrast door Donald Duck Weekblad. Twee dagen voor de officiële opening van het compleet vernieuwde museum werd het allereerste exemplaar van de speciale museumeditie van Donald Duck overhandigd door hoofdredacteur Thom Roep en directeur Amsterdam Marketing Frans van der Avert. Donald Duck Weekblad staat deze week […]

UNICEF-rapport: ‘Welzijn Nederlandse kinderen het allerhoogst, maar ze eten wel wat weinig fruit’

Gemiddeld genomen hebben Nederlandse kinderen het goed. Sterker nog: Nederland staat bovenaan de lijst waarin UNICEF de situatie van kinderen in 29 ontwikkelde landen met elkaar vergelijkt.* Ten opzichte van andere landen kent Nederland een vrij hoge zuigelingensterfte. Ook pesten en vechten onze kinderen relatief veel. Maar Nederlandse kinderen blijken het minst arm en hebben […]

Congresupdate: boekpresenatie Love Youth Marketing van Jeroen Boschma

Primeur tijdens de Jongerendag: presentatie over het nieuwe boek Love Youth Marketing  Tijdens het congres komt het nieuwe boek van Jeroen Boschma en Inez Groen uit over Love Youth Marketing.  Auteur jeroen Boschma zal de highlights uit dit kersverse nieuwe boek presenteren tijdens 1 van de sessie tijdens de jongerendag.  Alle bezoekers van de jongerendag […]

Upload TV: een interactieve liveshow over online videocontent

Afgelopen vrijdag werd door de VPRO voor het eerst UploadTV uitgezonden. Upload TV neemt ons mee in de wereld van online videocontent en biedt inspiratie om zelf aan de slag te gaan. 166.000  paar ogen waren gericht op deze interactieve liveshow, waar interviews met interessante gasten uit de online wereld afgewisseld werden met populaire webvideo’s. Jongeren […]

Hi lanceert TweetFighter: vechten met je sociale status

Wie heeft de meeste followers op twitter? Wie post de leukste foto's? Wie wordt het meest geliked, geretweet en getagt? Uit een onderzoekje van Hi blijkt dat een deel van de Nederlandse jongeren en jongvolwassenen hun status laten afhangen van hun sociale kracht. Zo denkt 20% van de jongens (en 14% van de meisjes) tussen de […]

Onderzoek Iene Miene Media 2013: ‘Een derde van de 1-jarigen gebruikt een tablet’

Tijdens de Media Ukkie Dagen, van 8 t/m 17 april 2013, staat de mediaopvoeding van jonge kinderen (0-6 jaar) centraal. In deze jaarlijkse campagne van Mediawijzer.net krijgen ouders tien dagen lang tips hoe ze op een bewuste manier de kansen kunnen benutten die media bieden. Bij de start van de tweede editie van de Media […]

Den Haag strijdt tegen overgewicht met campagne in jongerentaal: ‘Gezond is Vet!’

Bijna 50% van alle volwassenen in Den Haag en een kleine 20% van de kinderen aldaar is te dik, vooral in de wijken met sociaal economische achterstanden. Ze bewegen onvoldoende en eten heel vaak ongezond, zo stelt de Haagse Wethouder Volksgezondheid Rabin Baldewsingh per brief (pdf). Hij maakt zich hier grote zorgen over en gaat daarom aandacht vragen voor […]

Kortjes: Chupa Chups’ lolliekunst, lelijke Facebook-foto’s, Barbie zonder make-up, en meer (week 14, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES: Millennials are the most stressed out generation of all; their biggest fear (and source of stress) is that they are […]

Rabobank wil kinderen spelenderwijs leren sparen met KidsGeldWijs-app

Rabobank introduceert KidsGeldWijs, een gratis iPad-app voor kinderen in de vorm van een eigen kluis. Kinderen tussen de 6 en 10 jaar kunnen hiermee spelenderwijs leren omgaan met geld. Ze kunnen zelf een spaardoel kiezen en in de app bijhouden hoeveel ze daarvoor nog moeten verdienen. Door geld te sparen, uit te geven en de gevolgen […]

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024