Skip to content
Congres Kids en JongerenCongres Kids en Jongeren
  • Home
  • Opleidingsprogramma
  • Docenten
  • Informatie
  • Brochure
  • Inschrijven
  • Artikelen

Congres

Handvatten voor duurzame jeugdparticipatie in jouw organisatie
04
mrt

Congres Gezondheid Marketing Onderzoek

Hoe word jij een inspiratie in de leefwereld van jongeren?
19
feb

Congres Marketing Reclame Technologie

Hoe verover je de harten van Gen Z en Alpha in een tijd waarin AI de wereld verovert?
19
feb

Congres Trends

Vijf kenmerken van generatie Alpha
29
jan

Congres Marketing Media

Communiceren met de jonge doelgroep: ben je dan ook opvoeder?
23
mei

Marketing

Je bent toch geen kind meer?
16
mei

Congres Marketing Media

Gekochte aandacht is goed, verdiende aandacht is beter! 
24
apr

Congres Maatschappij

Fortnite community zet in-game het licht uit tijdens Earth Hour
28
mrt

Media

Artsen slaan alarm op TikTok: vape niet meer zichtbaar
28
mrt

Congres Cultuur Marketing Media

Beeld & Geluid heropent interactief Mediamuseum
20
feb

Congres

Save the date! Kids en Jongeren congres – 26 juni bij Beeld & Geluid Hilversum
10
feb

Cultuur Onderzoek Opgroeien Reclame

Webinar: Hoe en waar bereik je Gen Z? 
12
okt

Cultuur

Ontdek de kansen van esports voor jouw bedrijf
02
mei

Congres Eten en drinken Gezondheid Marketing

CORPUS: een lijf show van formaat
08
apr

Congres Marketing Reclame

Met content marketing het Safari Meeting Centre scherp profileren
14
dec

Cultuur Sport & Spel

Bingo Battle! Herontdek het museum met 7 BN’ers: van rappers en vloggers tot acteurs!
25
sep

Cultuur Marketing

Events organiseren om doelgroepen te enthousiasmeren en te binden
21
sep

Trends

De populariteit van Hoverboards
12
sep

Congres

Congresverslag #KJ18
15
jun

Maatschappij Onderwijs Onderzoek Opgroeien Trends

Generatie Z: Purpose marketing, co-creatie, agile werken
14
jun

Marketing Media

XITE: de ideale cross-over tussen TV en online
06
jun

Geld Maatschappij Technologie

Rabo’s zakgeld-app PinPin geeft kinderen weer een gevoel bij geld
26
apr

Maatschappij Marketing

Bij influencers gaat het niet langer om het aantal volgers
23
apr

Congres Marketing Uitgaan

Onze verzorgers zijn onze journalisten, hún verhalen willen mensen horen
13
apr

Congres

Save the date: 11 juni 2018 in Burgers’ Zoo
08
mrt

Congres

Congresverslag: minder tjappie, meer emotie
06
nov

Congres

Congresverslag: Hoe val je op bij jongeren?
27
okt

Marketing Sport & Spel

Interview: De marketingstrategie van Nerf
27
okt

Marketing

5 tips om het meeste uit het congres te halen
06
okt

Characters Eten en drinken Gezondheid Maatschappij Marketing Media Reclame Retail Technologie Trends

14 splinternieuwe kids nieuwtjes
02
okt

Maatschappij Opgroeien Technologie

De omgekeerde wereld; leren van je kids!
30
aug
Meisje speelt met graafmachine

Maatschappij Marketing Media Opgroeien Uiterlijk

Het belang van genderneutraal vermarkten
30
aug
Kids en jongeren marketing

Characters Eten en drinken Gezondheid Kortjes Maatschappij Marketing Media Onderwijs Opgroeien Reclame Retail Technologie Trends

10 gesignaleerde supertoffe kids nieuwtjes
24
aug

Media Onderzoek Reclame

Tieners begrijpen reclamewerking prima
21
aug
Wicky Fruit Breaks

Eten en drinken Maatschappij Marketing Retail

Beyond Brands: “Gezond leven is een lifestyle geworden”
26
jul

Characters Eten en drinken Gezondheid Maatschappij Marketing Media Onderwijs Opgroeien Trends

Hip, hot & happening op kindergebied
17
jul

Characters Eten en drinken Marketing Media Onderwijs Reclame Retail Trends

10 initiatieven voor de belevingswereld van kinderen
19
jun
Superhelden kinderen

Characters Eten en drinken Marketing Opgroeien Reclame Retail Sport & Spel

10 gave kinderheld producten!
24
mei

Trends

16 veranderingen in de wereld van de KLEINE consument
08
mei

Eten en drinken Retail

Jongereniconen 2017 – Dabtime voor Europa
08
feb

Cultuur Gezondheid Maatschappij Marketing Media Onderzoek Opgroeien Reclame

Jongerenmarketing is in de war: 4 opvallende tegenstrijdigheden
16
nov

Characters Cultuur Eten en drinken Gezondheid Marketing Media Opgroeien Reclame Retail

Kan marketing ook een positieve verandering teweeg brengen bij kinderen?
16
nov

Marketing Media Onderzoek Technologie Trends

Millennials en hun Smartphone Gewoonten
05
okt

Marketing Retail Trends

Kids & jongerenmarketing: back to the 90’s!
03
okt

Congres Cultuur Marketing Reclame Retail

Het effect van de groei van internet: kids en jongeren makkelijker bereiken met je aanbod!
12
sep

Congres Marketing Reclame Retail Trends

Hoe bereik je kinderen en hun ouders in een sterk veranderend medialandschap?
02
sep

Congres Reclame Retail

Techniek van grote invloed op besluitvorming van Kids en Jongeren
02
sep

Marketing Retail Trends

Social media zijn geen marketingtools
25
aug

Reclame Retail Trends

Generation Swipe: Van YOLO naar serious living
25
aug

Retail Trends

Frisdrank, chips, koekjes en ijs: wie stopt met verpakking als kinderlokker?
22
aug

Marketing Reclame Trends

Het is niet online of offline zijn, kinderen zien het als 1 wereld: onlife
19
jul

Cultuur Maatschappij Marketing Opgroeien

Ouders en kindermarketing: wat is hun mening eigenlijk?

2 Comments

28
jun

Cultuur

Viva la France! Voor wie juichen we eigenlijk?

2 Comments

10
jun

Onderwijs

Examenspannen
10
jun

Maatschappij Marketing Reclame

Overheid geeft de voedingsindustrie opdracht maatregelen te treffen in kindermarketing

2 Comments

19
mei

Cultuur Opgroeien

Meten is Weten!
02
mei

Cultuur Maatschappij Opgroeien Technologie Trends

Ruzies en leuke filmpjes in de groepsapp
02
mei

Marketing Media

Van Netflix tot de Gierige Gasten
18
apr

Maatschappij Media

Emoji-marketing: beelden zeggen meer dan 1000 woorden
15
apr

Cultuur Gezondheid Opgroeien

Voelen is onthouden
april 13, 2016

Gezondheid Maatschappij Sport & Spel

Wordt mijn zoon ooit weer een buitenkind?
april 11, 2016

Maatschappij Opgroeien

Hoe leren jongeren in 2016?
08
apr

Media Reclame

De ondergang van (kinder)reclame op TV

2 Comments

06
apr

Cultuur Eten en drinken

Bril met ketchup
04
apr

Maatschappij Opgroeien

Een nieuwe generatie ouders vraagt om een andere aanpak
28
mrt

Onderzoek

Wat doen tieners (13-18jr) het liefst als ze op vakantie gaan?
25
mrt

Opgroeien

Pap, mam mag ik ook mee?
24
mrt

Eten en drinken Gezondheid Opgroeien

Minder fris, meer WAT-AAH!
24
mrt

Retail

Over fans, verhalen, vertrouwen en Aikido
21
mrt

Maatschappij Onderzoek Opgroeien Technologie Trends

Case Spotlight Nickelodeon op MovieStarPlanet
17
mrt

Maatschappij Opgroeien Technologie

Glogster
16
mrt

Eten en drinken Gezondheid Maatschappij

Kindermarketing en de universele rechten van het kind: Hoe gaan die samen?
11
mrt

Maatschappij Media Opgroeien Trends

Verleiding en afleiding door je telefoon
10
mrt

Maatschappij Media Opgroeien Seks & relaties

Effectieve seksuele voorlichting: Vijf jaar “Can you fix it”
09
mrt

Maatschappij Media Onderzoek Trends

Kids en jongeren bereiken? Gebruik Instagram advertenties!
09
mrt

Marketing Trends

Het loopt weer storm(trooper). De kracht van een gevestigd merk.
09
mrt

Maatschappij

Vodafone staat op tegen cyberpesten
09
mrt

Congres

Kijk! Zo val je op bij kinderen
25
feb

Trends

Jongereniconen 2016: ‘Meer grip door begrenzing en aandacht voor de lange termijn’
14
dec

Literatuur Opgroeien

[Recensie] Boek ‘Ik was 10 in 2015’ van Pedro de Bruyckere en Bert Smits in 10 oneliners
30
nov

Kortjes

Kortjes: The Force, Flipagram, View-Master, Condom Challenge, Blackface, VI Kids, en meer (week 48, 2015)
28
nov

Retail

Onderzoek beslist.nl: ‘Fotofinish tussen Sinterklaas en Kerstman, ruim 1,5 miljard gereserveerd voor feestdagen’
28
nov

Media

Onderzoek Week van de Mediawijsheid: ‘Kinderen hebben online sterk moreel kompas, behalve bij fact checking’
27
nov

Media

Mediamonitor 2014-2015: ‘EnzoKnol, StukTV en KUD populairste YouTubers’
26
nov

Media Onderwijs

Kindvriendelijke zoekmachine bereikt drie maanden na lancering meer dan 80% van alle basisscholen
25
nov

Media

Fashionista brengt eerste ‘Vlogazine’ van Nederland uit
25
nov

Maatschappij

[Jongerentaal] Mobiele begrippen staan centraal in Van Dale Woord van het Jaarverkiezing 2015
24
nov

Opgroeien

CBS Jaarrapport 2015 Landelijke Jeugdmonitor: ‘Nederland telt 4,9 miljoen jongeren, vooral te vinden in Bijbelgordel en studentensteden’
24
nov

Reclame

HP schakelt R2-D2 in voor romantische Star Wars-inhaker
24
nov

Geld Retail

Onderzoek Kieskeurig.nl: ‘Aantrekkende economie geen invloed op bestedingspatroon Sintcadeaus’
24
nov

Opgroeien

[Aankaarten] 160.000 sets slimme speelkaarten helpen ouders bij maken van afspraak van NIX
23
nov

Media Onderzoek

Ofcom-onderzoek: ‘Te veel kinderen denken de werkelijkheid te vinden op Google en YouTube’
23
nov

Kortjes

Kortjes: South Park over ad blocking, jongen in Barbie-spot, meldpunt voor seksistische schoolboeken, en meer (week 47, 2015)
21
nov

Media

CBS-onderzoek: ‘Een op de zes jongeren zegt verslaafd te zijn aan sociale media, vooral meisjes’
20
nov

Reclame

Waarom reclame het kinderbrein beïnvloedt: $17 miljard aan commercie niet als zodanig herkend
18
nov

Opgroeien

60% Nederlandse volwassenen viert Sinterklaas; schoonmoeder niet populair bij lootjes trekken
18
nov

Media

Mediawijsheid in Vlaanderen: “Ouders weten nauwelijks wat hun kinderen online doen”
17
nov

Kortjes

Kortjes: EA’s Star Wars: Battlefront, Sainsbury’s Mog the Cat, Ikea’s Come Home to Play, en meer (week 46, 2015)
15
nov

Muziek

K3 scoort met ‘10.000 luchtballonnen’ nieuwe hit; eerste videoclip van Hanne, Marthe en Klaasje gaat viraal
15
nov

Onderzoek

Mobiliteit van jongeren onderzocht: ‘Openbaar vervoer verliest het van de fiets’

1 Comments

13
nov
Zoeken
Recente berichten
  • Handvatten voor duurzame jeugdparticipatie in jouw organisatie
  • Hoe word jij een inspiratie in de leefwereld van jongeren?
  • Hoe verover je de harten van Gen Z en Alpha in een tijd waarin AI de wereld verovert?
  • Vijf kenmerken van generatie Alpha
  • Communiceren met de jonge doelgroep: ben je dan ook opvoeder?
  • Je bent toch geen kind meer?
  • Gekochte aandacht is goed, verdiende aandacht is beter! 
  • Fortnite community zet in-game het licht uit tijdens Earth Hour
laatste reacties
  • Sandra van der Zwan op TwinQ-onderzoek (2): top 10 apps van kinderen en jongeren in 2014 — WhatsApp favoriet
  • Carolien Martens op Ouders en kindermarketing: wat is hun mening eigenlijk?
  • Geert Torfs op Ouders en kindermarketing: wat is hun mening eigenlijk?
  • sylvie op Viva la France! Voor wie juichen we eigenlijk?
  • catelijne rutten op Viva la France! Voor wie juichen we eigenlijk?
Categorieen
  • Characters (32)
  • Congres (57)
  • Cultuur (45)
  • Duurzaamheid (6)
  • Eten en drinken (78)
  • Geld (21)
  • Gezondheid (42)
  • Kortjes (159)
  • Literatuur (31)
  • Maatschappij (53)
  • Marketing (83)
  • Media (201)
  • Muziek (45)
  • Onderwijs (42)
  • Onderzoek (112)
  • Opgroeien (122)
  • Reclame (151)
  • Retail (103)
  • Seks & relaties (14)
  • Sponsor (6)
  • Sport & Spel (82)
  • Technologie (19)
  • Trends (55)
  • Uiterlijk (28)
  • Uitgaan (29)
  • Veiligheid (27)
  • Werk (21)
Volg ons….

Blog Partners

FamilyFactor I

Contact

Heb je vragen of behoefte aan persoonlijk opleidingsadvies? Neem contact op met Nicole Vonk:

Tel: +31 40 2972 740

E-mail: nicole.vonk@euroforum.nl

  • Home
  • Opleidingsprogramma
  • Docenten
  • Informatie
  • Brochure
  • Inschrijven
  • Artikelen
  • WooCommerce not Found
  • Newsletter
Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2025